دولت استرالیا از قانون جدیدی برای تنظیم مقررات موتورهای مشهور جست‌وجوی جهان رونمایی کرده که آنها را برای کنترل محتوای نمایش داده شده، تحت فشار قرار می‌دهد.

گوگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، استرالیا از گوگل و بینگ خواسته است که برای کنترل تصاویر پورنوگرافی‌های کودکان که به‌ویژه با استفاده از هوش مصنوعی زیاد شده‌اند فکری بکنند.

حدود یک ‌ماه قبل، پلیس استرالیا اعلام کردکه ۱۳ کودک را پس از تحقیقات در مورد شبکه «پیچیده» کودک‌آزاری آنلاین نجات داده است. مقامات‌ استرالیا در این پرونده که جامعه این کشور را شوکه کرد گفتند که این شبکه مخوف، از رمزگذاری و ابزارهای دیگر برای به اشتراک گذاشتن مطالب مربوط به استثمار کودکان در دارک‌وب استفاده می‌کردند.دولت استرالیا همچنین در حال کار روی ۲ طرح دیگر است تا شرکت‌های فناوری را درباره سرویس‌های ذخیره ابری و پیام‌رسانی سازماندهی کند.این قوانین مدت کوتاهی پس از آن رونمایی شده که اتحادیه اروپا سرانجام در میان اعتراض‌های شرکت‌های بزرگ فناوری قانون خدمات دیجیتال(DSA) را اجرایی کرده است.
این قانون که از هفته‌ گذشته اجرایی شد، شرکت‌های فناوری را با محدودیت‌های جدیدی در حوزه حریم خصوصی و شفاف‌سازی روبه‌رو می‌کند. DSA قانون مهمی است که شرکت‌های فناوری را مجبور می‌کند تا در قبال تمام چیزهایی که توسط پلتفرم‌های آنها منتشر می‌شوند، مانند اخبار جعلی و فعالیت‌های مجرمانه‌ای مثل کودک آزاری پاسخگو باشند.

این مقررات در حال حاضر برای ۱۹ شرکت فناوری بزرگ جهان، یعنی پلتفرم‌هایی که بیش از ۴۵ میلیون کاربر در اتحادیه اروپا دارند، اعمال می‌شود.

این در حالی است که از اواسط فوریه، این قانون در مورد همه پلتفرم‌ها و بدون توجه به تعداد کاربران اعمال خواهد شد. اتحادیه اروپا به‌عنوان سردمدار و پیشرو در قانونگذاری در حوزه فناوری، دیجیتال و اینترنت در دنیا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این اتحادیه علاوه بر قانون DSA که اخیرا اعمال شده، قوانین گسترده‌تری را پیش‌بینی کرده که اکنون در حال بررسی است. از جمله این قوانین می‌توان به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) و قانون هوش مصنوعی (AI ACT) اشاره کرد؛ بنابراین هیچ بعید نیست که موفقیت این اتحادیه در اجرای چنین قوانینی بر تدوین و اجرای قوانین مشابه در سراسر دنیا تأثیر بگذارد.

کد خبر 786863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha