آخرین نسخه آزمایشی اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ حاوی صفحه جدیدی به نام چت‌های شخص ثالث است که ممکن است به کاربر اجازه بدهد با سایر برنامه های پیام‌رسان تعامل کند. به این ترتیب اگر کسی حساب کاربری واتس اپ نداشته باشد، بتواند با افرادی که این اپلیکیشن را دارند تماس بگیرد.

واتس اپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از انگجت، در حالی که این صفحه خالی است، وجود آن می‌تواند نشان دهنده این باشد که واتس‌اپ در حال آماده سازی چنین قابلیتی برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است.

در ماه گذشته، اتحادیه اروپا اعلام کرد که ۷ غول فناوری با بیش از ۷.۵ میلیارد دلار گردش مالی از جمله آلفابت (شرکت مادر گوگل)، آمازون، اپل، متا، بایت‌دنس (مالک تیک‌تاک)، مایکروسافت و سامسونگ باید از همه قوانین جدید بازار دیجیتال اتحادیه اروپا پیروی کنند. یک اصل کلیدی قانون بازارهای دیجیتال اروپا این است که اپلیکیشن‌ها از طرفداری از خدمات خود منع شده‌اند و باید امکان همکاری با اشخاص ثالث به عنوان اپلیکیشن دیگر را فراهم کنند.

هفته گذشته، کمیسیون اتحادیه اروپا اپلیکیشن‌های کلیدی مشمول این قوانین از جمله اپلیکیشن‌های پیامرسان متا، واتس‌اپ و مسنجر را برای این قانونگذاری جدید تعیین کرد. کاربران برای مشاهده این محتوا، باید تنظیمات حریم خصوصی خود را به روز کنند.

این تغییر یعنی که شرکت متا به عنوان شرکت مادر، باید واتس‌اپ را از مارس ۲۰۲۴ با سایر برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث مانند سیگنال و تلگرام در تعامل قرار دهد. این امر به کاربران این برنامه‌ها اجازه می‌دهد حتی اگر حساب واتس‌اپ ندارند با افراد در واتس‌اپ تماس بگیرند البته کاربر می تواند از این قابلیت استفاده نکند و از آن انصراف بدهد.

هنوز هیچ خبری در مورد اینکه چه نوع ویژگی‌هایی با پیام‌رسانی متقابل در دسترس خواهند بود، وجود ندارد، اگرچه رمزگذاری سرتاسری همچنان حفظ خواهد شد. برنامه iMessage اپل هنوز یکی از ۲۲ سرویس کلیدی ذکر شده در DMA نیست، بنابراین رویای شرکت Google برای پشتیبانی اپل از پیام‌رسانی RCS ممکن است به این زودی‌ها محقق نشود.

بیشتر بخوانید:

با این حال، فروشگاه اپ استور با این تغییر واتس اپ تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. طبق گزارش‌ها، اپل قرار است به فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث و بارگذاری جانبی در iOS ۱۷ اجازه اجرا بدهد و مایکروسافت و اپیک گیمز در حال آماده سازی فروشگاه‌های خود برای برنامه‌های موبایل iOS هستند.

کد خبر 787705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha