مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ۳۴ مرکز پویا شهر در آستانه سال تحصیلی جدید آماده برنامه ریزی ویژه آموزشی و تحصیلی کودکان ایران است.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در تمامی مراکز پویاشهر شهرداری تهران، در حال آماده سازی خدمات رسانی در حوزه آموزش و تحصیل به کودکان کار و خیابان هستیم که این خدمات در دو محور اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از کودکان کار و آسیب دیده اجتماعی که به دلایل مختلفی از تحصیل بازمانده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز پویاشهر به تحصیل خود ادامه دهند و سپس بعد از اینکه دوره تکمیلی تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذارند، وارد مدارس دولتی می شوند.

احمدی صدر افزود: محور دوم فعالیت مراکز پویاشهر، به برگزاری کلاس های تقویتی و آموزشی اختصاص دارد که دانش آموزان آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی که از لحاظ آموزشی دچار ضعف هستند، می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: از دیگر خدمات مراکز پویاشهر در آستانه مهر ۱۴۰۲ باید بگویم که برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا برای خانواده‌های کودکان کار و خیابان (کودکان ایران) که سواد خواندن و نوشتن ندارند نیز کلاس سواد آموزی بر پا شود تا اولیای این کودکان آسیب دیده نیز از تحصیل برخوردار شوند و با باسواد شدن بتوانند به تحصیل کودکان شان نیز کمک کنند.

به گفته احمدی صدر تعداد قابل توجهی از خانواده‌های کودکان کار و خیابان که اغلب از مهاجران افغانستانی هستند از خدمات سواد آموزی در مراکز پویاشهر با هدف توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابان در یک سال اخیر برخوردار شده اند.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران مراکزی را تحت عنوان مرکز "استعدادیابی پویاشهرهای تهران" راه اندازی کرده که یکی از این مراکز در منطقه ۵ در حال راه اندازی و آماده ارائه خدمات استعدادیابی، حقوقی و... به کودکان کار و خیابان تحت پوشش است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در پایان یادآور شد: سازمان در نیمه دوم سال تحصیلی پیش رو، مدرسه ای را تحت عنوان مدرسه "تخصصی، آموزشی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان" در منطقه ۱۶ راه اندازی می کند که در ۵ حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی، امور تربیتی و مذهبی، فنی و حرفه ای و علم فناوری، طبق استعدادهای کشف شده کودکان کار و خیابان، اقدام به ارائه آموزش های تخصصی خواهد کرد.

کد خبر 789184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha