دادستان پارس آباد از دستگیری و بازداشت فرد مخل نظم و امنیت تعزیه خوانی روستای اجیرلو شهرستان پارس آباد خبر داد.

بازداشت

به گزارش همشهری آنلاین، فیروز فرهانی با تاکید بر اینکه امنیت، آرامش و حس آرامش جامعه یکی از اولویت‌های اساسی دادستانی است، اظهار داشت: شخصی که در شانزدهم اردیبهشت ماه در روستای اجیرلو شهرستان پارس آباد و در مراسم عزاداری اقدام به اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق زیر گرفتن احدی از تعزیه خوانان با اتومبیل شخصی خود کرده بود با دستور قاطع قضایی و با تلاش‌های قابل تحسین عواملین فراجا دستگیر، به دادسرا معرفی و بازداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به تحقیقات محوله و اظهارات متهم مشکلات شخصی و روحی از جمله داشتن برگ جلب به خاطر محکومیت دیگر، انگیزه متهم بوده و قصد اهانت به عزاداری را نداشته است.

دادستان پارس آباد ادامه داد: ایجاد حس امنیت و آرامش و حفظ پایدار این مهم از حقوق بارز ملت فخیم و فهیم شهرستان پارس آباد می‌باشد و وقوع جرائم خشن، این امنیت را خدشه دار می سازد و به ضرس قاطع در حدود اختیارات دادستانی اجازه فرار و در امان ماندن متهمان جرائم خشن را از چنگال پرقدرت قانون را نخواهیم داد و برخورد صریح ،قاطع و قانونی در انتظار چنین متهمانی است. 

فراهانی بیان کرد: حسب تصمیمات اتخاذ شده، شعبات ویژه برای تحقیقات در خصوص چنین جرائمی تعیین شده و هم اکنون پرونده در شعبه محترم اول دادیاری تحت تحقیقات مقدماتی است و متهم بازداشت می‌باشد.

 دادستان پارس آباد همچنان لزوم مداخله و تعامل نهادی های ذیربط فرهنگی، اجتماعی و اجرایی را برای کاهش آسیب های اجتماعی و از بین بردن بستر جرائم مورد تاکید قرار داده و افزود: قطعا اقدامات دادستانی و دادسرا غیر قابل اغماض و غیر قابل تعطیل است و متهمان جرائم خشن از هیچگونه ارفاقات قانونی بهرمند نخواهد شد.با این وصف همچنان برنامه ریزی و اقدام مستمر دستگاه های ذیربط برای خنثی سازی بستر های جرم ضروری و از مطالبات جدی دادستانی است.

کد خبر 790467
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • رضا BR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    13 9
    جدا از انگیزه شخصی که برای فرار از مجازات عنوان میشود،قوه قضائیه میبایست از جنبه عمومی جرم،توهین به مراسم عزاداری سرور شهیدان ومردم عزادار وایجاد رعب و وحشت برای مردم که این خود باعث ترس وعدم حضور برخی از خانواده ها در مراسم ها میگرددبا این دسته ازمجرمین اشد مجازات را در نظر بگیرند وتکرار اینگونه اعمال خشن در دراز مدت صدمه سنگینی به مردم وارد خواهد کرد
  • متین IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 1
    اگه اینقدر امنیت براتون مهمه چرا اونایی که اختلاص می‌کنند اینقدر سریع برخورد نمی‌کنید...