مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
۰ نفر

ایتالیایی‌ها پاستا را با سس‌ها و مواد مختلفی می‌پزند. اگر اهل رژیم نیستید و با غذاهای پرکالری و چرب میانه خوبی دارید، پاستا را با مرغ و سس آلفردو امتحان کنید.

پاستا

همشهری آنلاین: در این سس از خامه، کره و پنیر استفاده شده است.  

مواد لازم  

۵۰۰ گرم پاستا لوله‌ای
۳ ق‌س آرد
۵۰ گرم کره
۲ ق‌س خامه
۲ ق‌س پنیر پیتزا رنده شده
۳۰۰ گرم فیله مرغ
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
۱ پیمانه آب یا شیر
کمی روغن

۱. آرد را در یک قابلمه کوچک با کره مخلوط کرده، روی حرارت متوسط بگذارید. مخلوط را دائم هم بزنید تا کره نسوزد؛ در عین حال بوی خامی آرد گرفته شود و گلوله‌های آرد هم باز شوند.  

۲. یک پیمانه آب یا شیر را کم‌کم به آرد و کره اضافه کرده و سریع هم بزنید تا آرد به شکل گلوله نماند، وقتی محلول یکدست شد حرارت را کمی بیشتر کنید تا جوش بیاید و کمی غلیظ شود.  

۳.  وقتی که سس قوام آمد نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده، زیر قابلمه را خاموش کنید. تا سس خنک می‌شود خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا خامه نبرد و لخته‌لخته نشود.

۴.  فیله مرغ را شسته به خلال‌های مساوی نازک و بلند برش بزنید. در تابه‌ای مقداری روغن ریخته روی حرارت بگذارید. روغن که داغ شد مرغ‌ها را در آن تفت داده و خوب همه طرفشان را سرخ کنید. معمولا مرغ با حرارت آب می‌اندازد، پس زیر تابه را کم کرده، در آن را بگذارید و صبر کنید تا مرغ‌ها بپزند و اگر مقدار آب کم بود و مرغ‌ها هنوز نپخته بودند، خیلی کم آب به مرغ‌ها اضافه کنید تا پخت کامل شود.  

۵. آب را با مقداری نمک و روغن در یک قابلمه بزرگ روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن آب، پاستاها را به آب داغ اضافه کنید و هم بزنید تا به هم نچسبند.  

۶.  حدود هشت  الی ده دقیقه برای پخت پاستاها کافی است. پس از پختن پاستاها آنها را آبکش کرده و رویشان آب ولرم بریزید تا به هم نچسبند و زیادی نرم و شفته نشوند.  

۷. پاستاهای پخته را به تابه مرغ‌ها اضافه کنید و تفت دهید. بعد از یکی دو دقیقه سس سفید (آلفردو) را به آنها افزوده و هم بزنید تا همه مرغ و پاستاها به سس آغشته شوند و درضمن سس هم گرم شود.  

۸.  در پایان غذای آماده را در ظرف مورد نظر ریخته و رویش مقداری پنیر پیتزای رنده شده بپاشید. حرارت پاستاها وسس پنیر را آب کرده و قیافه و طعم بهتری به غذا خواهد داد.

کد خبر 790743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha