مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

با وجود این همه تبلیغات و توصیه‌های متخصصان؛ بعضی‌ها همچنان با طعم و مزه ماهی میانه خوبی ندارند و ترجیح می‌دهند حتی چند ماه یک‌بار هم از ماهی استفاده نکنند.

کتلت

همشهری آنلاین: غافل از اینکه ماهی‌ها را می‌شود با مواد و طعم‌دهنده‌های مختلف مزه‌دار کرد؛ به صورتی که حتی متوجه نشوید در این غذا ماهی وجود دارد. کتلت ماهی هم از همین غذاهاست؛ در این کتلت نیز از سیب‌زمینی استفاده شده است.  

مواد لازم برای ۶ نفر  

۲۲۵ گرم ماهی سالمون یا هر نوع ماهی دیگر
۲ ق‌س جعفری تازه خرد شده
۲ عدد پیاز متوسط
۱ عدد لیموترش 
(پوست آن را رنده کرده و آب آن را هم بگیرید)
۱ عدد تخم‌مرغ
۳ عدد سیب‌زمینی متوسط
۶ ق‌س کره
روغن یا کره به مقدار لازم
۱ پیمانه خرده نان یا پودر سوخاری
نمک و فلفل به مقدار لازم
چند عدد کدو، هویج و چند برگ گشنیز برای تزئین

۱. ماهی را شسته با مقداری نمک و فلفل مزه‌دار کنید و در تابه‌ای با مقدار کمی روغن بپزید یا در سبدهای مخصوص بخارپز کردن بگذارید تا بپزد که البته مدت کمی زمان می‌برد. بعد از پخت ماهی، را در بشقابی گذاشته و پوست و تیغ‌هایش را جدا کرده و با چنگال آن را تکه‌تکه کنید. در صورت تمایل می‌توانید ماهی را با پشت چنگال له کنید.

۲. ماهی خرد شده و بدون تیغ را در کاسه‌ای ریخته و جعفری‌های خرد شده را به آن اضافه کرده و با قاشق هم بزنید. پیازها را هم ریز خرد کرده و یک قاشق مرباخوری از رنده پوست لیموترش را به مخلوط بیفزایید و خوب هم بزنید و بعد با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

۳. سیب‌زمینی‌ها را شسته آب پز کنید. بعد از خنک شدن پوست آنها را جدا کرده و با پشت چنگال پوره‌شان کنید البته خیلی له نکنید. حالا سیب‌زمینی را به مخلوط ماهی افزوده و با دست مواد را ترکیب کرده،  ورز دهید و یک دست کنید.

۴. بعد از یکدست شدن مخلوط آن را به شش قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به شکل دایره یا مثلث یا هر شکل دلخواه دیگر فرم دهید. سپس آنها را روی یک کیسه پلاستیک که روی یک دیس پهن کرده‌اید قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خوب فرم گرفته و مواد به خورد هم بروند.

۵. پودر سوخاری را در یک بشقاب ریخته، تخم مرغ را در یک کاسه شکسته و با چنگال خوب بزنید تا یکدست شود. کتلت‌های ماهی آماده را از یخچال بیرون آورده و با قلم‌مو روی آنها را تخم‌مرغ مالیده و در پودر سوخاری بزنید تا همه جای کتلت‌ها به آن آغشته شود.

۶. مقداری روغن در تابه ریخته روی حرارت بگذارید تا داغ شود،  بعد کتلت‌ها را در روغن سرخ کنید. هر طرف را به مدت پنج دقیقه با حرارت متوسط سرخ کنید تا طلایی شود. البته برای خوشمزه شدن کتلت‌ها می‌توانید به روغنی که در تابه است (برای سرخ کردن) مقداری کره هم اضافه کنید.

۷. تا این کتلت‌ها سرخ می‌شوند سس کره را آماده کنید. به این ترتیب که کره را آب کرده، با باقیمانده رنده پوست لیموترش و آبلیموی تازه مخلوط کرده و نمک و فلفل یا ادویه دلخواهتان را اضافه کرده و چند دقیقه هم بزنید تا سس آماده شود.  

۸. کدوها و هویج‌ها را شسته و با پوست‌کن به شکل نوارهای نازک برش بزنید. از این نوارهای نازک سبزیجات به همراه برگ‌های گشنیز در اطراف غذا برای تزئین استفاده کنید. کتلت‌ها را داغ و با سس کره سرو کنید.

یه‌جور دیگه

این کتلت‌ها را به جای سرخ کردن در فر هم می‌توان پخت یا روی کباب‌پز گریل کرد که در این صورت غذایتان سلامت خواهد بود.

کد خبر 790792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha