۷۰۹ شرکت فرآورده‌های دارویی و صنایع وابسته شامل ۴۲۷ شرکت داخلی و ۲۸۲ شرکت خارجی از ۳۳ کشور جهان در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما (۵ تا ۷ مهر)‌ حضور دارند.

ایران فارما

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اعلام این مطلب در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: ایران فارما با محوریت امید به آینده، توسعه زیرساخت‌ها و رسیدن به تراز تجاری مثبت برگزار شده است. توسعه داروسازی کشور به آرامش و امنیت بیماران منجر می‌شود و برای تحقق این امر، حمایت نهادهای حاکمیتی و تلاش همه دستگاه‌های مرتبط ضروری است.

محمد عبدزاده افزود: علاوه بر غرفه‌ها، ۴۶ رویداد جانبی با مشارکت بیش از ۱۰۵ کارشناس و استاد برجسته در این نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود. برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی فرصت مناسبی برای آموزش و یادگیری فراهم کرده‌اند. همچنین دستاوردهای جدید در حوزه زیرساخت‌های صنعت داروسازی، مواد اولیه و ماشین آلات داروسازی و فناوری‌های نوین به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

وی با درباره سرانه داروسازی کشور گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار داروساز شاغل در همه عرصه‌ها، ۱۶ هزار داروخانه فعال، ۲۲۵ کارخانه تولید دارو، ۶۰ شرکت توزیع سراسری دارو، بیش از ۷۰ شرکت تولید ماده اولیه دارو و ۳۶ دانشکده داروسازی ظرفیت بزرگی برای استقلال نظام سلامت کشور به شمار می‌روند. مجموعه دارویی کشور، با داشته‌هایی موجود یک سرمایه ملی است و حفظ و توسعه آن هم وظیفه صاحبان صنایع و هم دولت است. 

عبدزاده تاکید کرد: صنعت داروسازی ایران، با بومی‌سازی و توانمندی در تولید تخصصی‌ترین داروهای کشور از واکسن، داروهای بایوتک، آنکولوژی و... همچنین مواد اولیه و تجهیزات داروسازی می‌توانند درباره انتقال دانش فنی با شرکای اقتصادی و تجاری خودش قدم بردارد. از سوی دیگر کارخانه‌های زیادی در کشور در حال راه‌اندازی خطوط تولید جدید خود هستند و توانایی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در آنها فراهم است. کسانی که دوست دارند در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی همکاری کنند، شرکت‌های داروسازی ایران آماده تولیدات مشترک خواهند بود. 

این مسئول با بیان این که یکی از کارهای خوب در برنامه هفتم توسعه هدفگذاری و ایجاد طراز تجاری مثبت است، عنوان کرد: رسیدن به طراز تجاری مثبت علاوه بر توسعه و بازسازی و تلاش صنعتگران نیاز به نگاه مثبت دولت و مجلس دارد تا بتوانیم با تجهیز زیرساخت‌ها به این طراز مثبت برسیم و به عنوان بخشی از صنایعی که می‌توانند برای کشور ارزآوری داشته و در افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور موثر باشند، قدم بردارند. 

وی تاکید کرد: داروسازی یک صنعت حامی است. حامی مردم با تولید داروهای جدید، کاهش هزینه‌های بیماران، دسترسی مردم به داروی مناسب در زمان مناسب و اطمینان از دسترسی به دارو برای بیماران و خانواده‌هایشان و حامی دولت که برای اعتلای صنعت دارویی کشور تلاش می‌کنند و در افزایش درآمد کشور، ارتقای تولید و... سهم دارند. صنعت داروسازی نیاز دارد که نگاه مثبت مسئولان در تمام حوزه‌ها را جلب کند و در حوزه‌های سرمایه‌گذاری خارجی توجه را برای توسعه و برون‌گرایی در اختیار داشته باشد. 


 

کد خبر 791750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha