مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

مرد باشی و عاشق باقلاپلو با مرغ و گوشت باشی ولی بلد نباشی درست کنی؛ افت دارد واقعا. مگر پلو و مرغ درست کردن چه کار دارد که این‌قدر برای پختنش سر ما منت می‌گذارند.

باقلاپلو

همشهری آنلاین: هفته‌ای یک‌بار دلت هوس باقلاپلو می‌کند، آن را هم با هزار تا منت و گوشه و کنایه برایت درست می‌کنند! چه کاری است؟ خودمان باید هوای همدیگر را داشته باشیم. من هم اول بلد نبودم ولی به طور کاملا نامحسوس باقلاپلو درست کردن یک آشپز فوق‌العاده را زیر نظر گرفتم و یاد گرفتم. شما هم با من باش، یاد می‌گیری برادر!

مواد لازم  

۱ عدد مرغ
۴ پیمانه برنج
۳۰۰ گرم باقلا
۲۰۰ گرم شوید
نمک و فلفل و ادویه به اندازه کافی

۱. یک قابلمه بزرگ برمی‌داری تا باقلاها را بپزی. اول آب را جوش می‌آوری و بعد از اینکه آب جوش آمد باقلا را درون آن بریز. حواست باشد خیلی نباید بپزد و له شود.

۲. بعد از پنج دقیقه برنج‌هایی را که قبلا شسته‌ و خیس کرده‌ای بریز درون قابلمه که باقلا درونش جوش می‌زند.

۳. برنج که پخت و آماده آبکش شد، قابلمه را از روی حرارت بردار و آبکش کن. آبکش کردن هم که کاری ندارد. یک آبکش بگذار درون سینک و مواد درون قابلمه را بریز تویش و بعد آب ولرم روی آن بگیر.

۴. حالا وقت ریختن برنج درون قابلمه است. اگر می‌خواهی خیلی حرفه‌ای باشی ته قابلمه را شوید بریز و نان لواش یا کاهو بگذار تا ته‌دیگ  درست و حسابی داشته باشی. کمی روغن یادت نره. حالا برنج و باقلای درون آبکش را بریز تو قابلمه، یکدفعه نه! یواش یواش، مرحله مرحله. یک کفگیر برنج بریز، یک قاشق شوید روش اضافه کن، یک کفگیر برنج یک قاشق شوید تا برنج و شوید تمام شود و مرحله مرحله و پله‌پله بالا بروی. بعد که تمام برنج و شویدها را ریختی تو قابلمه، درش را دمکنی می‌گذاری و حرارت را هم کم می‌کنی و تا یک ساعت هم سراغ قابلمه نمی‌روی.

مرغ

مرغ را که خوب تمیز کردی و شستی، با کمی پیاز و زعفران و زردچوبه و فلفل دلمه‌ای رنگی بگذار آرام بپزد. بعد از دو ساعت مرغ آماده است. اگر دوست داشتی سرخش کنی، کمی روغن درون تابه بریز و در حرارت کم سرخش کن.  

حالا نوبت کشیدن و سرو کردن باقلاپلوست. اول برنج را خوب هم بزن اگر خشک است کمی روغن داغ روی آن بریز و خوب هم بزن و بعد دو کفگیر از برنج را توی دیس بریز و سپس چند تکه مرغ روی آن بگذار، دوباره دو کفگیر برنج بریز و دوباره چند تکه مرغ تا مرغ و برنجت تمام شود. هم شیک می‌شود و هم حرفه‌ای؛ مثل باقلاپلوی رستوران‌ها.  

کد خبر 792614
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha