مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

سرعین بیش از ۲۰ چشمه آبگرم طبیعی دارد که به طور مداوم از قلب کوه سبلان می‌جوشند. در واقع چشمه‌های آبگرم، گل سرسبد جاذبه‌های گردشگری سرعین به‌حساب می‌آیند.

چشمه

همشهری- مریم باقرپور: املاح معدنی موجود در کوه سبلان هم باعث شده تا چشمه‌های آبگرم سرعین در زمره آب‌های کلر و بی‌کربناته کلسیک گازدار قرار بگیرند که سیلیس و کلسیم قابل توجهی دارند. در واقع، گرمای داخلی زمین باعث گرم شدن آب‌های زیرزمینی شده و حلال‌پذیری آب را افزایش می‌دهد. به همین علت هر آب گرم معدنی با توجه به موقعیت جغرافیایی و املاح معدنی موجود در زمین، خاصیت‌های مختلفی دارد.

شهر مجموعه‌های آب‌درمانی کشور

چشمه آبگرم سبلان یکی از بزرگ‌ترین چشمه‌های آبگرم سرعین و بزرگ‌ترین مجموعه آب‌درمانی کشور محسوب می‌شود. در اینجا ۲ بخش مجزا برای زنان و مردان وجود دارد. چشمه آبگرم گاومیش گلی هم یکی از قدیمی‌ترین مراکز آب‌درمانی در کشور است. این مرکز که آبگرم آن از چشمه‌ای با همین نام تأمین می‌شود، به‌دلیل قدمتی که از آن برخوردار است، مورد توجه گردشگران قرار دارد. البته این چشمه برخلاف بسیاری دیگر از چشمه‌های آبگرم سرعین که می‌توان از آنها در فضایی به‌عنوان یک مرکز آب‌درمانی مشخص استفاده کرد، امکانات زیادی ندارد.

راه‌ دسترسی: فرقی ندارد. هم می‌توانید بزرگراه قزوین، زنجان، اردبیل را بروید یا از رشت- آستارا خود را به اردبیل برسانید. در آنجا باید تا 28کیلومتری غرب شهر بروید تا به سرعین برسید. تابلوهای راهنما از همان ابتدای ورودی شهر شما را به مقصد هدایت می‌کند.

خواص: از چشمه‌های پلکانی با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ حجم، بو، مزه و رنگ تشکیل شده و برای کمردرد، درد پا، روماتیسم، بیماری‌های پوستی، سردرد و میگرن بسیار مفید و مؤثر است.

کد خبر 793587
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha