براساس مصوبه نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس است و براساس مقررات داخلی مجلس این مصوبه در حال پیگیری است.

یکی از مواردی که توجه همه مردم را به‌خود جلب کرده مسئله عملکرد شرکت ارتباطات سیار است که به یک نیاز عمومی و روزمره مردم تبدیل شده است.

کیفیت خدمات و هزینه‌هایی که از مردم اخذ می‌شود مهم‌ترین مسئله‌ای است که توجه افکار عمومی را به‌خود جلب کرده است. برای آگاهی از روند تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران با علی‌اصغر یوسف‌نژاد، مخبر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات در چه مرحله‌ای است؟

تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات براساس قانون مدتی است که آغاز شده است. در واقع در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های مربوطه برای کار تحقیق و تفحص هستیم. این کار با انتخاب هیات‌رئیسه و اعضای کمیته تحقیق و تفحص آغاز‌شده و کمیته‌های تخصصی مربوطه و کارشناسان لازم برای انجام کار نظارتی مجلس در حال انجام است.

  • آیا تا‌کنون هیأت مربوطه در کار هماهنگی و برنامه‌ریزی برای تحقیق و تفحص از مخابرات با مشکل و مانع خاصی مواجه شده است؟

هنوز با مانعی مواجه نشده‌ایم و همکاری‌ها خوب بوده است و امیدواریم که به‌طور منظم و با کمک دستگاه‌های مربوطه به نتیجه برسد.

  • باتوجه به برخی مشکلات از جمله کیفیت خدمات مخابراتی و مواردی از جمله نحوه هزینه  یا تعرفه‌های تلفن همراه و یا ودیعه‌های مردم که نزد مخابرات است هیات تعیین شده برای تحقیق و تفحص بر مورد خاصی تمرکز خواهد داشت؟

در‌حال حاضر اعضای کمیته تعیین شده براساس مصوبه مجلس و سرفصل‌هایی که به‌‌طورکلی در طرح تحقیق و تفحص تصویب شده به بررسی عملکرد شرکت مخابرات در همه زمینه‌های مالی و خدماتی و غیره می‌پردازند.

برنامه‌ریزی‌هایی که شده است بر موضوع خاصی متمرکز نیست. اما طی بررسی‌هایی که انجام خواهد شد اگر مورد خاصی که لازم به توجه و بررسی عمیق‌تر و مؤثرتری داشته باشد این موضوع به‌طور ویژه در دستور‌کار هیات قرار خواهد گرفت.

هنوز تمرکز روی موضوع خاصی نیست و پس از انجام بررسی‌های اولیه و مطالعه اسناد و مدارک است که می‌توانیم در مورد موارد خاص تمرکز بیشتری داشته باشیم. به‌طور قطع هرچه که توجه و دقت بیشتر هیات تحقیق و تفحص را نیازداشته باشد جدی‌تر پیگیری خواهد شد.

در نهایت گزارش تدوین شده مثبت یا منفی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد تا مردم در جریان مسائل قرار‌گیرند.

کد خبر 79414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز