«چهل دختر» نام غاری در ۲۰ کیلومتری شرق تهران و حوالی روستای کمرد است. غار آهکی کوچکی که چون در نزدیکی آبشار زیبا و روستای سرسبز کمرد قرار دارد هر سال گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف در دل خودش فرا می‌خواند.

غار چهل دختر

همشهری: غار چهل دختر در نزدیکی روستای کمرد و  پشت آبشاری قرار دارد که برای ورود به غار ناچار باید صخره‌نوردی را از دل آبشار آغاز کرد. اهالی قدیمی روستای کمرد براساس افسانه‌های محلی معتقدند دوره یکی از جنگ‌های گذشته چهل‌دختر به غار وارد شدند و هرگز برنگشتند، این غار به این نام شهرت گرفته و خیلی‌ها را به یاد افسانه «بش قارداش» بجنورد می‌اندازد. تا عمق حدود ۴۰ متری آن امکان پیشروی وجود دارد و ادامه مسیر به‌دلیل تنگ‌شدن دهانه‌ها امکان‌پذیر نیست. طبیعت اطراف این غار زیباست و وجود چشمه‌ها باعث سرسبزی و آبادانی آن شده است

راه دسترسی

پس از گذر از شمال شرق تهران و خروجی دماوند، ۲ کیلومتر بعد از شهر جاجرود به منطقه کمرد خواهید رسید. با رسیدن به این منطقه کارگاهی و صنعتی از نخستین دوربرگردان برگشته و وارد راه اصلی کمرد شوید. بعد از رسیدن به روستا باید بقیه راه را پیاده تردد کنید؛ مسیری سرسبز و خوش آب‌وهوا که بعد از تقریباً یک‌کیلومتر، به غار قلعه دختر در پشت آبشار کمرد می‌رسید.

کد خبر 795116
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha