مراسم تقدیر از دست اندرکاران کلان پروژه‌های محرم و صفر که شامل برنامه‌های محرم شهر، خیمة‌الحسین، اجتماع بزرگ اربعینی‌ها و برنامه تلویزیونی «از سرگذشت» بود، در شهرداری تهران برگزار شد.

شهرداری

به گزارش خبرنگار همشهری در این مراسم، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: خیمه هنرهای عاشورایی امسال در میدان هفت تیر برپا شد، این خیمه دو کاربری داشت، اول اینکه خیمه به عنوان المان شهری در آغاز ماه محرم حال و هوای متفاوتی را در شهر ایجاد کرد و مورد بعدی اینکه این خیمه محل صدور المان‌های شهری به سایر مناطق ۲۲گانه بود و روزانه چندین هزار شهروند از این خیمه بازدید کردند.

وی افزود: خیمه عاشورایی هفت تیر از این به بعد می‌تواند نشانه آغاز محرم و کشتی نجات میدان آزادی به عنوان آغاز برنامه‌های اربعین حسینی باشد، امیدوارم در این دوره مدیریت شهری بتوانیم این روند را هرسال تکرار کنیم.

برگزاری مراسم بدرقه زائرین حسینی به محوریت نوجوانان 

همچنین در ادامه باقری مدیرعامل برج میلاد، گفت: برنامه بدرقه زائرین اربعین در سال اول مدیریت شهری فعلی در حرم حضرت عبدالعظیم با محوریت بدرقه ‌پاکبانان و سال گذشته با محوریت بدرقه خادمین حسینی برگزار شد اما امسال با هم فکری انجام شده و سیاست گذاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مقرر شد برنامه به صورت مردمی و با محوریت نوجوانان برگزار شود. امیدواریم این مراسم هرسال استمرار داشته باشد.

مراسم‌ها در سطح ملی بود

موسوی پور، رییس پلیس راهور تهران گفت: خوشحال هستیم در این مسیر پلیس راهور نیز سهمی داشته است و مراسم‌هایی که در شهر تهران برگزار شد در سطح ملی بود و از استان‌های مجاور مسافران زیادی را برای شرکت در مراسم‌ها آمده بودند. آمادگی داریم هرساله همکاری خوبی با شهرداری تهران برای برگزاری مراسم‌های محرم و صفر داشته باشیم.

ارائه خدمت شرکت شهر سالم در مراسم‌های محرم و صفر 

نورمحمدی مدیرعامل شرکت شهر سالم، گفت: مراکز درمانی شرکت شهر سالم در منطقه ۶.۱۴ و ۹ در طول این ایام به صورت آماده باش کامل در حال خدمت رسانی بود و دوستان اورژانس هم در شب‌هایی که مراسم ها برگزار شد، ارائه خدمت داشتند.

عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار کرد: امسال در مجموعه شهرداری تهران تصویر جدیدی در شهر تهران به مناسبت محرم و صفر داشتیم و یک هم افزایی بین بخش‌های فرهنگی  شاهد بودیم. همکاران ما در مجموعه‌های رسانه‌ای شهرداری تهران شبانه روز کار کردند اما نسبت برون داد رسانه‌ای مراسم‌ها قابل مقایسه با حجم کارهای محرم و صفر نبوده است از این جهت سر ما پایین است، اما امیدواریم بتوانیم بیشتر این ظرفیت را پوشش دهیم.

فراگیری مراسم‌های شهرداری تهران در سایر شهرها

در ادامه محمدامین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: نعمت همدلی و کنار هم نشستن مجموعه‌های مختلف شهری منجر به برگزاری باشکوه مراسم‌های مختلف و اجتماع‌های مردمی شده است و یک جریان را در شهر تهران آغاز کرد که خوشبختانه در سایر شهرها فراگیر شده است، مراسم‌هایی مانند تجمع امام رضایی‌ها و یا جشن غدیر در سایر شهرها شاهد بودیم.

وی افزود: با تشویقی که رهبر انقلاب در گام‌ دوم به کار جهادی و مردمی داشتند آینده کار مردمی انقلاب اسلامی درحال شکل گیری است، این مراسم‌های محرم و صفر نیز تجلی کار جهادی و مردمی است.

این خبر ادامه دارد...

کد خبر 795302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha