از چند روز پیش خبرهایی در باره برنامه اسکار مهران مدیری که قرار است برای شبکه نمایش خانگی تولید شود، منتشر شد. اما ماجرا به همین شکل پیش نرفت.

مهران مدیری

به گزارش همشهری آنلاین، آنچه در یکی دو روز گذشته در باره «اسکار» مهران مدیری منتشر شده است، حکایت از گره خوردن داستان این برنامه دارد. ماجرا این است که ساخت این مسابقه رأی مثبت شورای پروانه ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) را دریافت کرده است. مدیری برای دریافت مجوز برنامه اسکار، اقدامات اولیه را انجام داده و در هفته‌های گذشته با اعضای شورای صدور مجوز ساترا در باره این برنامه صحبت کرده است. با این وجود صداوسیما صدور پروانه را نهایی نکرده است.

 آنچه باعث شده این اتفاق بیفتد و دلیلی که تلویزیون برای این کار مطرح کرده، بدهی مهران مدیری به سازمان صداوسیما برای برنامه دورهمی ‌است. اما تهیه‌کننده این برنامه حرف دیگری دارد. او می‌گوید اصولا مهران مدیری طرف قرارداد تلویزیون نبوده است و تمام مسائل مالی به او به عنوان تهیه‌کننده مربوط می‌شود. ناصر قدیرکاشانی در گفت‌وگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین داشته گفته پس از ویدئویی که مهران مدیری سال گذشته منتشر کرد و در آن اعلام کرد صداوسیما حق پخش هیچکدام از آثارش را ندارد، مشکلات او با تلویزیون شروع شد. به گفته او نظر سازمان این است که پس از این ویدئو دیگر امکان پخش تصویر مدیری از صداوسیما وجود ندارد، در نتیجه پخش سریال‌هایی که آقای مدیری در آن بازی کرده هم منتفی است، بنابراین مهران مدیری باید پول تولید این برنامه‌ها به علاوه آگهی‌های بازرگانی که باید پخش می‌شد، ولی حالا دیگر نمی‌شود، با احتساب ضرر و زیان و خسارات تأخیر در تأدیه و پول وکیل و هزینه دادگستری که چند صد میلیارد تومان هم محاسبه شده، پرداخت کند. این در حالی است که در این مدت چند برنامه از مهران مدیری از تلویزیون بازپخش شده است.

به هر حال این مسئله در حال کارشناسی است و به گفته تهیه کننده دورهمی ‌هنوز تصمیمی‌ گرفته نشده است. به هرحال آنچه مشخص است این است که ساخته‌های مهران مدیری همیشه پر بیننده بوده‌اند؛ چه سریال هایی مثل شب های برره و پاورچین و نقطه چین که از تلویزیون پخش شدند و چه سریال هایی مثل قهوه تلخ و ویلای من و هیولا که در شبکه نمایش خانگی عرضه شدند. بنابراین طبیعی است که تلویزیون یا هر پلتفرم دیگری ترجیح دهد، پخش‌کننده این برنامه‌ها باشد. حالا باید دید سرنوشت این برنامه که گفته می‌شود در فصل اول بیست قسمت خواهد بود، به کجا می‌رسد.

کد خبر 798291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 1
    ناصر و میثم قدیر کاضانی مالکان اول سازان مبین رحیل اول مارکت هستند که 10 دستگاه خودرو بنز را از سال 97 ندادند دوره دهم اول مارکت در ان دوره میلیارد ها تومان (حدافل 80 میلیارد ) از 4 میلیون مشترک گرفتند این کلاه بردار ها چطور مجوز فعالیت میگیرند
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 1
    صداوسیما‌خوب‌حسادتش‌را‌نشان‌داد حقم‌داره‌نخواد‌مدیری‌راازدست‌بده
  • TR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    2 1
    دلمون برای مهران مدیری تنگ شده حداقل مردم شاد میکرد
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 1
    خیرنبینه‌کسی‌که‌آقای‌مدیری‌رااذیت‌کنه