چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

یکی از شگردهای نادرست رسانه‌ای که به کمک آن می‌توان توجه‌ها را منحرف کرد و حرف غلطی را درست جلوه داد، تکنیک «تکرار و تلقین» است.

چطور فریب نخوریم

همشهری آنلاین - محمد بحرینی: یکی از شگردهای نادرست رسانه‌ای که به کمک آن می‌توان توجه‌ها را منحرف کرد و حرف غلطی را درست جلوه داد، تکنیک «تکرار و تلقین» است.

متأسفانه این یک حقیقت است که اگر یک حرف اشتباه را مدام برای ما تکرار کنند، کم‌کم باورمان می‌شود و تمرکز ما از موضوعات دیگر منحرف خواهد شد.

وقتی چیزی مدام در ذهن ما تکرار شود، بخش‌هایی از مغز ما کارایی خود را از دست خواهند داد و محتوای تکرار شده، به بخش حافظه مغز ما وارد می‌شود و در این بخش از مغز، جا خوش می‌کند.

مقابله با این تکنیک:

۱- در چنین مواردی بدترین کار، سکوت و انفعال و اجازه دادن به تکرار حرف غلط است.

۲- به کمک فکت‌ها و استدلال‌هایی که اثبات می‌کند حرف غلط و حرف درست کدام است، به‌تدریج توجه خود و دیگران را از موضوع غلط به سمت موضوع درست معطوف کنیم.

۳- ما نیز حرف درست را به‌طور مداوم تکرار کنیم.

کد خبر 798729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha