رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به اینکه ظرفیت این را داریم که در سال ۱۱۷ میلیون قوطی شیرخشک تولید کنیم، گفت: از هفته گذشته ارز برای واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تخصیص داده شده است.

شیر خشک - شیرخشک

به گزارش همشهری آنلاین، هانی تحویل‌زاده با بیان اینکه از هفته گذشته تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه آغاز شده است، گفت: جزئیات این تخصیص بعدا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: از اول سال تاکنون به شرکت‌های تولیدکننده شیر خشک نوزاد ارزدهی مناسبی نشد و همین امر منجر به کاهش ذخایر تولید این شرکت‌ها شد و چون عرضه و تقاضا متناسب نبود در بازار کمبود به وجود آمد.

رئیس انجمن شیرخشک نوزاد اضافه کرد: ظرفیت این را داریم که در سال ۱۱۷ میلیون قوطی شیرخشک تولید کنیم، اما متاسفانه از ظرفیت و توان تولیدی داخل به طور کامل استفاده نمی‌شود. یعنی سازمان غذاو دارو به ذخایر شرکت‌ها و افزایش تولید این ذخایر توجهی نمی‌کند.

وی  با اشاره به اینکه توان تولید ما در داخل کشور بالا است و در خاورمیانه اول هستیم، گفت: حتی از بسیاری از کشورهای اروپایی نیز توان تولیدی بالاتری داریم.

تحویل زاده دگفت: اخیرا واردات شیرخشک از ترکیه انجام می‌شود که این نوع شیرخشک در کشور ترکیه هم مورد استقبال قرار نگرفته است. همچنین واردات مواد اولیه نیز داریم.

کد خبر 799640
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha