کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ: ۲ فضایی شدن جهان، به مناسبت دوازدهمین هفته‌ جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، ششمین «سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی» با محور اصلی «دستور کار جمعی جهانی» را برگزار می‌کند.

سمینار سواد رسانه

همشهری آنلاین: کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ: ۲ فضایی شدن جهان، به مناسبت دوازدهمین هفته‌ جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، ششمین «سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی» با محور اصلی «دستور کار جمعی جهانی» را برگزار می‌کند.

این سمینار چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ مصادف با روز جهانی توسعه اطلاعات برگزار می‌شود.

شرکت در این سمینار که در محل دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود، به‌صورت آنلاین نیز میسر است و برای عموم آزاد و رایگان است.

هدف از برگزاری سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، بررسی مفهوم سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در خدمت منافع مردم و اشاره به چگونگی نقش آن در بهبود سطح اطلاعات، مشارکت و توانمندسازی همگان است. تلاش بر این است که با بررسی این مسائل، گامی در راستای دستیابی به نظام اطلاعاتی آزاد و کثرت گرا، ترویج توسعه پایدار، مشمولیت، برابری، گفت‌وگوی بین فرهنگی، و پاسداری از دمکراسی برداشته شود. با توجه به اهمیت روز افزون سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، سیاسی، و امنیتی کشور، این سمینار پلتفرمی جهت شناسایی و ایجاد فضای گفت‌وگو و تبادل تجارب بین استادان و پژوهشگران سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ایجاد می‌کند.

کد خبر 800106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha