مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

معمولا آنهایی که اهل خوردن انواع و اقسام پنیر هستند، فقط به خوردن آن با نان و به عنوان صبحانه یا غذاهای پنیردار اکتفا نمی‌کنند.

کیک

همشهری آنلاین: پنیرخورها حتی میان شیرینی‌های رنگ و وارنگ شیرینی‌فروشی‌ها فقط به دنبال کیک پنیر می‌گردند. اگر شما هم از همین دسته افراد هستید، مواد و لوازم مربوطه را آماده کنید و خودتان کیک پنیر با هر میوه دلخواه در دسترس را درست کنید. کیک پنیر پیشنهادی با آناناس مزه‌دار شده است.

مواد لازم 

۳۰۰ گرم بیسکویت شکلاتی ساده یا مخلوط
۱۰۰ گرم کره
۲۷۰ گرم پنیر خامه‌ای بدون نمک
۲۰۰ گرم خامه صبحانه
۱ ق س آب جوش
۲ ق س قهوه فوری (نسکافه)
۴۵۰ گرم آناناس کنسروی
۵۰ گرم شکر
۲ /۱ یک ق س پودر ژلاتین
۲/ ۱ پیمانه آب آناناس
۸ /۱  ق چ وانیل
مقداری خلال بادام برای تزئین

۱. بیسکویت‌ها را ریز خرد کرده و در یک کاسه بریزید. کره را در قابلمه‌ای کوچک ریخته، روی حرارت بگیرید تا آب ششود. کره آب شده را به خرده‌های بیسکویت افزوده و خوب هم زده و مخلوط کنید.

۲. قالب مورد نظر را کمی چرب کرده و یک کاغذ روغنی ته آن بیندازید. مخلوط کره و بیسکویت را در قالب ریخته و خوب فشرده کنید.
 حالا قالب را در یخچال گذاشته و ۲۰ دقیقه زمان دهید تا خوب خنک و سفت شود.  

۳. پودر ژلاتین و آب آناناس را روی حرارت غیرمستقیم (به طریقه بن ماری) گذاشته و خوب هم بزنید تا پودر ژلاتین در آب آناناس به خوبی حل شود.  
بعد از یکدست شدن محلول بگذارید کمی خنک شود.

۴. پنیر و وانیل و شکر را در کاسه‌ای ریخته و مخلوط کنید. نسکافه را در آب جوش حل کرده و به مواد داخل کاسه اضافه کنید. حالا پودر ژلاتین حل شده در آب آناناس را که خنک شده به دیگر مواد اضافه کرده و با همزن آنها را با یکدیگر مخلوط کنید.

۵. آناناس را نگینی خرد کنید و با خامه به مواد بیفزایید. با قاشق مواد را هم بزنید تا آناناس‌ها خیلی خرد نشوند. حالا مایه پنیر رویی کیک آماده است.

۶. قالب را از یخچال بیرون آورده، مایه رویی کیک را روی لایه زیرین (کره و بیسکویت‌های خرد شده) ریخته و با پشت قاشق یا لیسک صاف و یکدست کنید.
 وقتی سطح کیک پنیر یکنواخت شد، قالب را به مدت چهار ساعت در یخچال بگذارید تا خوب سفت و محکم شود.

۷. بعد از چهار ساعت کیک پنیر را از یخچال بیرون آورده و با کمک کاغذ روغنی آن را از قالب درآورید.  
سپس در ظرف مورد نظر گذاشته و به شکل دلخواه برش بزنید. روی کیک را می‌توانید با خلال بادام یا میوه دلخواه فصل تزئین کنید.

فوت‌وفن

اگر مقدار کره کم باشد یا خوب مواد را در ته قالب فشرده و محکم نکنید، لایه زیرین کیک خرد می‌شود. پس بهتر است بیسکویت را در دستگاه خردکن خوب پودر کرده و کره را هم به مقدار کافی به آن اضافه کنید تا بیسکویت به صورت خمیر درآید.

روش بن ماری به این صورت است که شما باید پودر ژلاتین و آب‌ آناناس را در کاسه‌ای ریخته و آن را در کاسه بزرگی که تا نیمه از آب پر شده است قرار دهید و روی شعله اجاق گاز بگذارید. حرارت آب جوش داخل کاسه زیرین مواد داخل کاسه رویی را حل می‌کند.
 

کد خبر 800302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha