در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عملیات ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرک هنرمندان شهر پرند ویژه خانواده خبرنگاران و هنرمندان آغاز شد.

خانواده

همشهری آنلاین؛فاطمه عسگری نیا: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین کلنگ زنی پروژه مسکن ملی اهالی فرهنگ و رسانه تامین مسکن برای خانواده هنرمندان و خبرنگاران را از اولویت های اصلی و مهم وزارت فرهنگو ارشاد اسلامی برشمرد و گفت:همانطور که تامین مسکن برای خانواده های فاقد مسکن از اولویت های اصلی دولت سیزدهم بوده و هست در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رفع این دغدغه از جامعه هنری و رسانه ای تحت پوشش وزارت خانه از اولویت های ماست.

او با اشاره عضویت بالغ بر 100 هزار نفر در صندوق هنر افزود: تعداد خبرنگاران عضو صندوق هنر از 400 خبرنگار به 1200 خبرنگار در صندوق هنر رسیده است و معتقدیم برای تمام اعضای فاقد مسکن باید مسکن در خور شان آنها تهیه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از تبدیل شهر پرند به عنوان پایگاه فرهنگی و هنری تهران خبر داد و گفت: با افتتاح شهرک هنرمندان و اسکان هنرمندان و اهالی رسانه در این شهرک در تلاشیم تا تمام زیرساختهای فرهنگی و هنری مرتبط را در این منطقه ایجاد و محل برگزاری مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری پایتخت را به پرند منتقل کنیم 

اسماعیلی تاکید کرد: در این دوره به دنبال ایجاد حکمرانی نوین فرهنگی در کشور هستیم و در تلاشیم تا جریان فرهنگی هنری کشور بدور از هر حاشیه آزادانه به فعالیت های خود ادامه دهند و از نگاه وسیع دولت در این مسیر بهره مند شوند

سید مجید پور احمد مدیرعامل صندوق هنر در این مراسم گفت:از خبرنگاران و هنرمندانی که جزء دهک های پایین هستند در تامین آورده ساخت مسکن ملی حمایت می کنیم تا مشکلی در تامین آورده پروژه نداشته باشند.

او در ادامه با اشاره به خبرنگاران و هنرمندان جا مانده از این پروژه افزود: در تلاشیم طی رایزنی های مستمر با وزارت راه و شهرسازی بستر ثبت نام مجدد متقاضیان جا مانده هم فراهم شود.

پروژه مسکن ملی خبرنگاران ظرف دوتا سه سال اینده تحویل متقاضیان می شود

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرنداز تحویل واحدهای مسکونی فاز نخست شهرک هنرمندان در دو سال آینده خبر داد و گفت :کلیه اقدامات لازم اعم از تجهیز کارگاه و هماهنگی با سیستم بانکی برای پیشبرد امور پروژه مسکن هنرمندان و خبرنگاران انجام شده و پیش بینی می شود در صورت تامین آورده توسط متقاضیان شاهد تحویل واحدهای مسکونی فوق تا دو سال آینده باشیم.

او با بیان که با حضور هنرمندان و خبرنگاران در شهر پرند بدنبال هویت بخشی به این شهر هستیم گفت:به همین منظور ظرف دو ماه آینده کلنگ هنرستان هنرهای زیبا را در شهر جدید پرند به زمین خواهیم زد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در ادامه با اشاره به وضعیت سرانه فرهنگی شهر جدید پرند افزود:در حال حاضر ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شهر جدید پرند زندگی می کنند که این افراد از سرانه فرهنگی مطلوبی برخوردار نیستند.

قرار است در سایت ۱۴۵ هکتاری شهرک هنرمندان ۱۱ هزار واحد مسکونی احداث شود که در فاز نخست آن ۸۰۰ واحد مسکونی ویژه اصحاب هنر و رسانه ساخته می شود.

کد خبر 800321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha