منابعی آگاه از درخواست وزیر امور خارجه آمریکا از نخست وزیر قطر مبنی بر مهار پوشش خبری «ضدصهیونیستی» شبکه الجزیره در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس خبر داده اند.

بلینکن نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، به گروهی از رهبران جامعه یهودی آمریکا گفته است که کمتر از دو هفته پیش از«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر قطر خواسته تا گزارشات الجزیره در مورد روند جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را مهار کند.

به گزارش «آکسیوس» اظهارات بلینکن حاکی از آن است که دولت آمریکا نگران است مبادا پوشش خبری شبکه الجزیره از حملات رژیم صهیونیستی در غزه تنش‌ها در منطقه خاورمیانه را تشدید کند.

درخواست وی برای اعمال فشار و محدودیت بر پوشش خبری الجزیره در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا بارها حمایت خود را از مطبوعات مستقل در سطح جهان ابراز داشته است.

شبکه رسانه‌ای الجزیره اگرچه از سوی دولت قطر تامین مالی می‌شود اما کاملا به طور مستقل فعالیت می‌کند.

به اعتقاد بسیاری مواضع الجزیره از پوشش خبری جنگ غزه حاکی از موضع سیاست خارجی قطر نسبت به حمایت از حماس بوده است. رژیم صهیونیستی که مخالف پوشش خبری این شبکه از جنگ کنونی است آن را به «بلندگوی تبلیغاتی» حماس متهم کرده است. با این وجود دفتر مطبوعاتی الجزیره هیچ واکنشی به این اظهارات نشان نداده است.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم شبکه خبری الجزیره از سوی شورای روابط خارجی آمریکا به عنوان یکی از ابزارهای قدرت نرم دولت قطر توصیف شده است که به موجب آن این کشور اجازه پیدا می‌کند در خاورمیانه و سراسر جهان نفوذ سیاسی گسترده‌ای داشته باشد.

به گفته برخی کارشناسان، اظهارات بلینکن در مورد شبکه الجزیره عربی مطرح شده است که خوانندگان بیشتری در سطح خاورمیانه دارد نه شبکه الجزیره انگلیسی زبان.

به گفته این منابع آگاه، بلینکن در جریان نشست ۱۳ اکتبر در دوحه حتی از دولت قطر درخواست کرده است که موضع عمومی‌اش را در قبال حماس تغییر دهد. در این نشست بلینکن از قطری‌ها خواسته تا پوشش خبری الجزیره از جنگ در غزه را کمتر کند چرا که به اعتقاد وی مواضع این شبکه در جریان جنگ غزه پر از تحرکات «ضد اسرائیلی» است.

با این حال بلینکن هیچ نمونه‌ای در حمایت از ادعاهایش مبنی بر «لفاظی‌های ضد اسرائیلی» الجزیره ارائه نکرده است و در عین حال وزارت امور خارجه آمریکا نیز نسبت به اظهارات بلینکن هیچ موضعی رسمی نگرفته است.

گفته شده که وزرات امور خارجه قطر نیز تاکنون هیچ پاسخی نسبت به درخواست بلینکن مطرح نکرده است.

کد خبر 801344
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 14
    نظامیان آمریکایی در شمال شرق سوریه چه غلطی می کنند؟ حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرق سوریه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 17
    نیروی هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی از 15 مهرماه تاکنون در جنگ نوار غزه به رهبری آمریکا علیه زنان، مردان و کودکان از بمب های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. وضعیت انسانی غزه فاجعه بار است. آمریکا حاضر به پا گذاشتن روی خون زنان و کودکان و ویرانه‌های خانه مردم فلسطین است.آمریکا به دنبال جبران ناکامی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی است. هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه محکوم است. هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. یک ژنرال آمریکایی کشتار مردم غزه را با صهیونیست‌ها هدایت می‌کند از سال 2001 تاکنون گروه های تروریستی با هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند و از سال 2001 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 15
    آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون چرا جرات تجاوز و حمله به کره شمالی را ندارند. ساخت بمب اتمی در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط واجب است. اسرائیل در جنگ غزه از انواع بمب های ممنوعه ساخت آمریکا و هم غرب استفاده می کند سوال اینجاست که پس چرا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب نمی شود.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 16
    سازمان ملل همدست آمریکا و اسرائیل در کشتار کودکان غزه است سازمان ملل عملکرد بسیار ضعیفی از آغاز جنگ در غزه داشته و توانایی مقابله با آمریکا در ادامه کشتار را ندارد.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 13
    رژیم اسرائیل و حامیانش مسوول تنش در منطقه هستند
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 15
    اعتراف ژنرال بازنشسته آمریکایی: تلاش نیرو‌های ما برای ورود به غزه ناکام ماند
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 14
    سکوت دولت های مدعی حقوق بشر درمقابل نسل کشی مردم غزه به عنوان لکه ننگی در تاریخ خواهد ماند سکوت دولت های مدعی حقوق بشر، توسعه یافتگی و تمدن در مقابل جنایت های جنگی رژیم غاصب صهیونیستی و نسل کشی مردم غزه به عنوان لکه ننگی در تاریخ جهان خواهد ماند. وضعیت جدیدی که جهان با آن مواجه است و درگیری‌هایی که بوجود آمده است جنگ حق علیه باطل است و در این جنگ سازمان‌های بین‌المللی و دولت هایی که همیشه مدعی دفاع از کودکان و زنان بوده‌اند ولی در این موضوع مهم که یک نسل کشی و جنایت جنگی است سکوت کرده اند و نقاب از چهره واقعی آنان برداشته شد.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 19
    آمریکا و غرب از سال 1918 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در فلسطین بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 17
    آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 14
    رژیم صهیونیستی یک سازمان تروریستی است
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 14
    وقتی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان به اسرائیل کمک می کنند چرا ما به فلسطین کمک نکنیم؟ کار خوبی کردیم. برو گم شو رژیم ....
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 17
    اگر ایران اسلامی اراده کند در یک شبانه روز اسرائیل را از صفحه روزگار محو خواهد کرد
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 15
    آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش را درجنگ غزه سرپوش بگذارد. نتانیاهو جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش را درجنگ غزه سرپوش بگذارد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش را درجنگ غزه سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 17
    صهیونیست ها جنایتکار و با حمایت همه جانبه آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار و آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار، عاجز و ناتوان در این مدت 19 روز به اسم جنگ و مبارزه با حماس بیش از 7 هزار نفر مردم غزه را قتل کردند بیش از 1/4میلیون نفر در غزه آواره کردند و همچنان نیز ادامه می دهند شرم آور و تاسف بار است. سران بی ادب آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار و به همراه سران بی ادب رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار در این مدت 19 روز در جنگ نوار غزه ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 17
    آمریکا جنایتکار تاوان کمک به اوکراین را خواهد پرداخت! آمریکا جنایتکار تاوان کمک به رژیم کودک کش صهیونیستی را خواهد پرداخت! هدف رژیم صهیونیستی و با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نسل کشی و نابودی کلی غزه است.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 17
    پدران شهدای فلسطینی: آمریکا کامیون‌کامیون برای اسرائیل کمک فرستاد | کشورهای اسلامی یک قطره آب هم برای ما نفرستادند | غذا ودارو نمی‌خواهیم، کفن بفرستید
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 15
    مردم غزه اهل مقاومت و آزادی هستند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 15
    اسرائیل و متحدانش مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند.