شمار زیاد کشته‌های غیرنظامی در غزه بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها را مجبور کرده است جنازه‌های ناشناس را در گورهای دسته‌جمعی و با شماره به جای نام دفن کنند و اکنون برخی خانواده‌ها از دستبندهای شناسایی استفاده می‌کنند تا صورت کشته شدن‌شان عزیزانشان بتوانند آنها را پیدا کنند.

Gaza

به گزارش همشهری آنلاین خانواده ال-دبا در غزه تلاش کرده‌اند خطر کشته شدن در طول سنگین‌ترین بمباران رژیم صهیونیستی در این منطقه را کاهش دهند.

علی ال-دبا، ۴۰ ساله می‌گوید جنازه‌هایی را دیده است که در اثر بمباران پاره پاره شده‌اند و قابل شناسایی نیستند. او می‌گوید تصمیم گرفته است تا خانواده‌اش را تقسیم کند تا همه‌شان در یک حمله کشته نشوند. او همسرش لینا، ۴۲ ساله، دو پسر و دو دخترشان را در شهر غزه در شمال نوار غزه نگه داشته است و خودش با سه فرزند دیگرشان به شهر خان‌یونس در جنوب رفته‌اند.

ال-دبا می‌گوید در حال آماده شدن برای بدترین وضعیت است. او دستبندهای آبی رنگی برای اعضای خانواده‌اش خریده و به دور مچ هر دو دستشان بسته است. او می‌گوید:‌«اگر اتفاقی بیفتد، به این ترتیب می‌توانم آنها را شناسایی کنم.»

خانواده‌های فلسطینی برای دفن نشدن در گورهای دسته‌جمعی دستبند شناسایی به دست می‌کنند

سایر خانواده‌های فلسطینی نیز در حال خرید یا درست کردن دستبند برای فرزندانشان یا نوشتن نامشان روی بازوهایشان هستند.

دفن دسته‌جمعی با مجوز روحانیون مسلمان محلی انجام می‌شود. پیش از دفن، پزشکان عکس و نمونه خون متوفیان را نگه می‌دارند و به آنها شماره می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی به مردم غزه که یکی از پرتراکم‌ترین مناطق جهان از لحاظ جمعیت گفته است که بخش شمالی نوار غزه را ترک کنند و به سمت جنوب بروند چون امن‌تر است. اما حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سراسر نوار غزه صورت گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی بمباران جنوب غزه را در سه‌شنبه شب تشدید کرد و یکی از مرگبارترین روزها را برای فلسطینی‌ها در نوار غزه به وجود آورد که به علت محاصره ذخایر آب، غذا، سوخت و دارویشان در حال تمام شدن است

خانواده‌های فلسطینی برای دفن نشدن در گورهای دسته‌جمعی دستبند شناسایی به دست می‌کنند

براساس گزارش وزارت بهداشت غزه، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۶ فلسطینی از جمله ۳۴۴ کودک کشته شده‌اند. به گفته این وزارتخانه، از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون حداقل ۶۵۴۶ فلسطینی در بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند که از این تعداد ۲۷۰۴ نفر کودک بوده‌اند.

منبع: رویترز

کد خبر 801461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • araz IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    4 4
    این آقا توغزه ۷تا بچه داره من تو ایران که خرج اونارو ما میدیم تو خرج بزرگ کردن یکیش موندم