جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در بحبوحه افزایش حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه عنوان کرد که آمریکا برای این رژیم محدودیتی تعیین نمی‌کند.

جان کربی ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، کربی روز جمعه در کنفرانسی بدون اشاره به افزایش حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت که واشنگتن از حق این رژیم در دفاع از خود حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: ما برای اسرائیل خط قرمز نمی‌کشیم.

کربی در ادامه عنوان کرد که با رژیم صهیونیستی در رابطه هدفش از انجام عملیات‌ها، لزوم حفاظت از غیرنظامیان در غزه، تلاش‌های برای بازگرداندن ایمن اسرای صهیونیستی و لزوم ببرسی مسائل آتی پس از عملیات زمینی در غزه گفت‌وگو می‌کند.

این مقام ارشد آمریکایی اظهار کرد: از همان ابتدا، ما گفت‌وگوهایی با آن‌ها در رابطه با نحوه انجام مسائل داشتیم و این گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد. من از ابراز نگرانی‌های‌مان در رابطه با کشته شدن غیرنظامیان، تلفات جانبی و رویکردهایی که ممکن است اتخاذ کنند، عقب‌شنینی نکردیم. ما دوست هم هستیم و این کاری است که دوستان برای یکدیگر انجام می‌دهند.

از ساعاتی پیش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حمله بی‌وقفه به مناطق مختلف نوار غزه را شروع کرده‌اند و صدای آمبولانس‌ها در مناطق مورد حمله شنیده می‌شود.

مقام‌های رژیم صهیونیستی از گسترش عملیات زمینی در غزه و رسانه‌های فلسطینی نیز از مقابله رزمندگان مقاومت با حملات صهیونیست‌ها خبر داده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند که ارتش اشغالگر به منظور آمادگی برای کشتارهای بی‌سابقه در ساعات آینده، خطوط ارتباطی در غزه را به طور کامل قطع کرده است.

در پی این حمله گسترده، برای تظاهرات در شهرهای کرانه باختری و قدس اشغالی جهت محکومیت این حمله فراخوان داده شد.

آژیرهای هشدار در شهرهای تل‌آویو، اسدود، الرمله، فرودگاه اللد و شهرک «مودیعین» در شمال غربی قدس به صدا درآمدند.

کد خبر 801833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    شورای حقوق بشر سازمان ملل چشم خود را بر جنایات آمریکا و اسرائیل بسته است. آمریکا، مسئول جنایات اخیر غزه است. چرا آمریکا به همراه غرب با نسل‌کشی در غزه همچنان از اسرائیل حمایت می‌کند؟
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    وضعیت انسانی در غزه فاجعه‌بار است استفاده دوباره رژیم صهیونیستی از بمب‌های ممنوعه فسفری + فیلم
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    غزه امشب ارتباطش با جهان قطع شده و تحت بمباران شدیدی است. بی‌گناهان در غزه کشته می‌شوند. به این هم اکتفا نمی‌کنند و نخست وزیر "اسرائیل" همچنان بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد. هر کسی که امشب ساکت بماند دستانش به خون مردم غزه آغشته است. جهان یا باید جلوی این نسل کشی را بگیرد یا شریک آن است. انتخاب میانه‌ای وجود ندارد. برای ملت مظلوم فلسطین دعا می‌کنم. کار ثبت جنایت‌های جنگی علیه غیرنظامیان غزه به وسیله سازمان‌های حقوق بشر بسیار دشوار شده است. غیرنظامیان در نوار غزه به دنبال قطع ارتباط این منطقه با جهان در جریان بمباران و گسترش حملات زمینی در معرض خطرات بی‌سابقه‌ای هستند. غیر نظامیان در غزه در معرض خطر بی‌سابقه قار گرفت و اسرائیل راه‌های ارتباطی آنها را قطع کرده و بمباران و حملات خود به آنان را شدت داده است. اسرائیل باید حملات بی‌هدف و نامناسب خود که منجر به کشتار و زخمی شدن هزاران غیر نظامی شده را متوقف کند. باید زیرساخت‌های اینترنت و ارتباط در غزه به صورت فوری دوباره راه‌اندازی شود تا تیم‌های امداد ونجات بتوانند به فعالیت و کار خود بپردازند.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    جان غیرنظامیان، کادر پزشکی، روزنامه‌نگاران و کارمندان سازمان ملل در غزه در معرض خطر بزرگی قرار دارد. ارتباط غزه با جهان در سایه بمباران بسیار شدید قطع شده است. بیمارستان‌ها نمی‌توانند بدون ارتباطات، سوخت، غذا، آب و دارو به کار خود ادامه دهند. اوضاع انسانی در غزه چنان فاجعه بار است که در سایه قطع تلفن همراه، برق و اینترنت در غزه، سازمان جهانی بهداشت جمعه شب اعلام کرد که ارتباط با کارمندانش در این باریکه به صورت کامل قطع شده است. بسیاری از شخصیت‌های سیاسی فلسطینی و دیگر کشورهای اسلامی و عربی نسبت به پیامدهای فاجعه بار این اقدام رژیم صهیونیستی هشدار داده و تأکید کردند که این اقدام برای کشتار ملت غزه در سایه سکوت و تاریکی صورت می‌گیرد. قطع تلفن همراه، اینترنت و آب با هدف کشتار ملت فلسطین در غزه انجام گرفته است. قطع اینترنت و تلفن همراه تلاشی برای ارتکاب جنایت علیه مردم غزه در سکوت و تاریکی است. اسرائیل نمی‌خواهد جنایاتی را که در غزه انجام می‌دهد، دنیا مشاهده کند.
  • اعتراض IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    سکوت جامعه جهانی در قبال غزه شرم آور است حملات اسرائیل به غزه یک قتل عام است و سکوت جامعه جهانی در این مورد شرم آور است.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئولیت حمله به منطقه شیعه‌نشین کابل را به عهده گرفت
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    اقدامات رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی قطعا جنایات جنگی است این روز‌ها جهان اسلام عزادار است. عزادار ملتی که مورد بدترین جنایات تاریخ قرار گرفته‌اند. ملت مظلوم فلسطین و خصوصا مردم غزه این روز‌ها شاهد شهادت و زخمی شدن هزاران کودک و پیر و جوان هستند که بر اثر جنایات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و مجروح شده‌اند. جنایاتی که در چند روز اخیر صهیونیست‌های غاصب کودک کش مرتکب شده‌اند، آنقدر هولناک است که تحمل آن برای انسان شریف دردمند واقعا ممکن نیست. وقتی انسان ملاحظه می‌کند کودکی در آغوش پدر یا مادرش جان می‌دهد یا کودکی شاهد جان دادن خواهر یا برادر خود است، بسیار دردناک است. دیدن تصاویر این صحنه‌ها، دردناک و غیر قابل تحمل است چه برسد به اینکه انسان خود در این محیط شاهد این صحنه‌های هولناک باشد.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    حمایت از رژیم صهیونیستی نفعی برای مردم آمریکا ندارد
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    آمریکا و اشرار اروپایی شریک جنایات در غزه هستند