همشهری‌آنلاین: معاون هماهنگ کننده پلیس تهران بزرگ گفت: نیروهای پلیس ضمن حفظ اقتدار باید با شهروندان رفتار دوستانه و محترمانه داشته باشند.

به گزارش فارس، امیر حسن مصطفی‌نژاد در جمع مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس یگان ویژه و امداد تهران بزرگ در خصوص اجرای فاز جدید طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 شهرداری گفت: در طرح انضباط اجتماعی همه مردم نزد پلیس به یک چشم دیده می‌شوند و هیچ فردی بر دیگری اولویت و برتری ندارد. [ضریب احساس امنیت در کشور پنج درصد ارتقا یافته است]

امیر مصطفی‌نژاد افزود: مخاطبان پلیس که همان مردم و شهروندان هستند انسان‌هایی فهیم و با شخصیت هستند، پس مأموران پلیس باید هنگام اجرای طرح و برخورد با آنها نهایت احترام و دقت را اعمال کنند.

وی گفت: نیازی نیست پلیس با مردم و شهروندان برخورد داشته باشد و یا درگیر شود بلکه باید با ملایمت و خونسردی از آنان خواست تا قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین سایر قوانین انتظامی و اجتماعی را رعایت کرده تا مشکلی برای شهروندان و پلیس ایجاد نشود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن تاکید بر این نکته که مردم پلیس با اقتدار را دوست دارند، گفت: اقتدار، زورگویی نیست، بلکه برخورد و رفتار متشخصانه و محترمانه با مردم است که این خود می‌تواند در برداشت خوب مردم از نیروی انتظامی موثر باشد.

امیر مصطفی‌نژاد اظهار داشت: پلیس همچون معلم است، همان اندازه که معلم باید بیشتر از شاگردانش بداند و به دانسته های خود عمل کند، پلیس هم باید بیشتر از مردم و شهروندان عادی در خصوص قوانین و مقررات اطلاعات داشته باشد و به آن عمل کند اگر با مردم نرم و با اخلاق رفتار کنیم می‌توانیم جلوی بسیاری از بیماریهای اجتماعی را بگیریم.

وی گفت: پلیس این قدرت را دارد که با متخلفان درگیر شود اما در مقابل با شهروندان محترم و عادی که قوانین را رعایت می‌کنند، باید رفتاری مناسب و در خور شخصیت آنان داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده پلیس تهران بزرگ اظهار داشت: از نظر پلیس هیچ کسی ویژه و تافته جدا بافته نیست، هر کسی تخلف کند باید طبق قانون با وی برخورد شود اما این برخورد باید با احترام و مثبت باشد چرا که ما در مقابل مردم نیستیم بلکه در کنار آنها و گاهی حتی جزء خود آنها هستیم.

کد خبر 80194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز