پارک طالقانی یکی از پارک های قدیمی و جنگلی پایتخت به شمار می آید که در اراضی عباس آباد تهران واقع شده است. بوستان زیبا و جنگلی طالقانی این فرصت را برای پایتخت نشینان فراهم آورده تا بتوانند ساعاتی را در طبیعتی پاکیزه و به دور از آلودگی شهری سپری کنند.

پاییز

همشهری- مهدیه تقوی راد:‌ بوستان طالقانی به‌علت قرار گرفتن در ارتفاعات، چشم‌اندازی مشرف به شهر تهران دارد و جانمایی بزرگ‌ترین پرچم ایران با یک هزار مترمربع مساحت و ۱۵۰ متر ارتفاع یکی دیگر از جاذبه‌های این بوستان زیباست که از نظر ارتفاع، سومین پرچم دنیا به شمار می‌آید و از نظر ارتفاع از دریا، مرتفع‌ترین پرچم دنیاست.

یکی دیگر از مهم‌ترین جاذبه پارک راه چوبی آن است که در سراسر پارک دیده می‌شود. راهی که جلوه فوق‌العاده‌ای به فضای جنگلی بوستان داده است و مدت‌ها می‌توان روی آن قدم زد و عکاسی کرد و خاطره ساخت. پوشش گیاهی این بوستان جنگلی به‌گونه‌ای است که در هر فصل حال و هوای و نمای متفاوتی به‌خود می‌گیرد. انواع کاج، اقاقیا، توت سپیدار، نارون، چنار، گردو، افرا، انجیر، سرو و انواع درختچه‌ها نظیر توری و یاس زرد در بلوط همیشه سبز نیز که یکی از گونه‌های نادر گیاهی است در این بوستان حفظ و نگهداری می‌شود. بوستان طالقانی از طریق پل طبیعت که روی بزرگراه مدرس قرار دارد، به بوستان آب و آتش متصل می‌شود و شما می‌توانید از طریق این پل بین ۲ بوستان به شکل پیاده تردد کنید.

ورزشگاه ۲۴ ساعته

کمتر پارکی را در تهران می‌توانید پیدا کنید که به‌اندازه بوستان طالقانی در تمام ساعت‌های روز، ورزشکاران در آنجا مشغول تمرین باشند. ورزش و تندرستی در پارک طالقانی به ساعت‌های ابتدایی صبح یا انتهایی شب مختص نمی‌شود و همیشه در گوشه‌ای از پارک، افرادی را می‌ببینید که به تنهایی یا همراه با دوستان‌شان به‌صورت آماتور یا حرفه‌ای در حال ورزش کردن هستند. در قسمت‌های مختلف پارک و خیابان و پیاده‌رویی که در ضلع شرقی آن قرار دارد، وسایل بازی و زمین‌های ورزشی مختلفی به چشم می‌آید. این بازی‌ها شامل بسکتبال، گل کوچیک، تنیس روی میز، شطرنج، والیبال، ورزش‌های زورخانه‌ای و... می‌شود.

کد خبر 803159
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha