یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

بافت جنگلی اطراف منطقه یک تهران همواره با خطر ساخت و سازهای غیرمجاز روبه رو بوده و بارها اتفاق افتاده که عده‌ای سودجو به دور از چشمان مسئولان، با تصرف زمین و کوه، به ساخت اقامتگاه گردشگری یا رستوران و .. اقدام کرده‌اند.

بوستان یاس فاطمی

به گزارش همشهری آنلاین، «علیرضا زمانی»، تهران پژوه، می‌گوید: «یکی از مناطق جنگلی در شرق تهران که احتمال می‌رفت مورد دست‌اندازی زمین‌خواران قرار گیرد، بوستان «یاس فاطمی» است. خوشبختانه بعد از بیانات رهبر انقلاب و با همت شهرداری تهران و تلاش شبانه روزی در مدت کمی این فضای جنگلی به بوستانی عمومی تبدیل شد.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

مراحل آماده سازی بالغ بر ۱۴۰۰ هکتار از جنگل‌های شمال و جنوب بزرگراه شهید بابایی از ۱۷ اسفند با فعالیت شبانه روزی و جهادی بیش از ۲ هزار نیروی کارشناس و کارگر خدماتی شروع و ۲۲ روز بعد درهای این پارک جنگلی در روز طبیعت به روی مردم باز شد.

زمانی می‌افزاید: «ماجرای ساخت این بوستان به روز درختکاری سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد و زمانی که رهبر انقلاب در بیاناتشان صراحتا به این موضوع اشاره کردند و فرمودند که «یک جاهایی هم هست در اطراف تهران - حالا این را من اینجا بگویم - طرف شرق تهران، یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابایی تا ارتفاعات قوچک؛ یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده گاهی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها از آنجا می‌رویم و ارتفاعات را حرکت می‌کنیم، راه می‌رویم؛ من هر وقت آنجا می‌روم، دلم می‌لرزد! چون می‌دانم ده‌ها چشم طمع‌کار متوجه اینجا است... به نظر من اینجا مال مردم است؛ اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی دربیاید.»

این بیانات تلنگری شد تا مسئولان شهرداری برای تبدیل شدن به یک بوستان عمومی دست به کار شوند و آن را برای استفاده مردم آماده کنند. بوستان یاس فاطمی در کمتر از یک ماه راه‌اندازی و همزمان با روز طبیعت افتتاح شد.

این بوستان جنگلی در ۲ فاز و در شمال و جنوب بزرگراه شهید بابایی به تفرجگاه عمومی تبدیل شده و فضای وسیع، درختان جنگلی، تجهیز بوستان به آلاچیق، سرویس بهداشتی، سطل های زباله، و سکوهای استراحت و ... مکانی مناسب برای تفریح خانوادگی در روزهای هفته و ایام تعطیل است.

کد خبر 804284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha