شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

تهیه مسکن برای افراد کم‌برخوردار و کم‌توان، معضلی جهانی است که حتی کشورهای توسعه‌یافته را هم درگیر می‌کند.

دهکده مسکن کانادا

همشهری آنلاین: با این حال، برخی ابتکارات، می‌تواند به الگویی جهانی برای تمامی کشورهای دنیا تبدیل شود. در کانادا، یک کارآفرین که پیش‌تر در حوزه فناوری فعال بوده، این روزها طرحی جالب و کارآمد را در حوزه مسکن پیاده کرده که می‌تواند الگوی کشورهای زیادی در سراسر دنیا باشد. مارسل لبران که که یکی از ثروتمندان در کشورش به شمار می‌رود و دستی در کارهای خیر و عام‌المنفعه دارد، اخیرا یک دهکده کوچک با نام «۱۲همسایه» در منطقه نیو برانزویک در کانادا احداث کرده که متشکل از خانه‌های نقلی و ارزان و امنی است که در اختیار افراد سابقا بی‌خانمان قرار گرفته است.

این دهکده، شامل ۷۵خانه است که با وجود اندازه کوچک‌شان، کاملا به تمامی امکانات مورد نیاز یک خانه، ازجمله آشپزخانه و حمام و اتاق مجهز شده و یک زندگی راحت و ایمن را در اختیار ساکنانش قرار می‌دهند. اما بزرگ‌ترین ویژگی این خانه‌ها، ارزان بودن آنهاست. ساکنان این روستا، تنها باید ۳۰درصد درآمد خود را برای زندگی در این خانه‌ها هزینه کنند و به همین‌خاطر، می‌توانند بخشی از درآمد خود را پس‌انداز کنند که در آینده شرایط اقتصادی بهتری را برای خود رقم بزنند.

این روستا در یک قطعه زمین بلااستفاده در کنار یک مال بزرگ احداث شده. لبران می‌خواهد این طرح را گسترش بدهد و در آینده، دهکده دیگری در همین منطقه احداث کند که ۹۹خانه دارد. کارخانه او، در حال حاضر در هر هفته یک خانه تولید می‌کند.

او و همسرش، ۴میلیون دلاردر این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. مقامات دولتی و استانی هم ۸میلیون دلار بودجه برای این طرح درنظر گرفته‌اند.

کد خبر 804464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha