صد عضو دولت آمریکا طی یادداشتی داخلی که در آن از کاخ سفید به دلیل «بی‌اعتنایی به جان فلسطینی‌ها» و نشان دادن «عدم تمایل به کاهش تنش» در جنگ اسرائیل و حماس انتقاد شده را امضا کردند.

بیمارستان‌های غزه

به گزارش همشهری آنلاین، آکسیوس نوشت: این یادداشت نمایی از مخالفت شدید داخلی با استراتژی جو بایدن در جنگ پنج هفته ای را نشان می دهد. رئیس جمهور ایالات متحده حمایت قاطع خود را از حق اسرائیل برای دفاع از خود پس از حمله حماس در 7 اکتبر حفظ کرده و در عین حال خواستار کمک های بشردوستانه بیشتر برای غیرنظامیان فلسطینی در منطقه محاصره شده است.

این یادداشت که توسط یک «دیپلمات دون پایه» در وزارت امور خارجه سازماندهی شده است، بایدن را به ناتوانی در مقابله با «جنایات جنگی» اسرائیل در غزه متهم می کند. این بیانیه می‌گوید: دولت بایدن «کمک‌های نظامی تزلزل ناپذیر ما به [دولت اسرائیل] را بدون خطوط قرمز روشن یا قابل اجرا دو برابر کرده است».

این یادداشت در تاریخ 3 نوامبر به دفتر سیاست وزارت امور خارجه ارسال شده است. این نامه از طریق یک کانال تایید شده در آژانس ارسال شد که امکان ابراز تردیدهای خصوصی در مورد سیاست های رسمی دولت را در آنچه به عنوان «خطوط ارتباطی مخالف» شناخته می شود، می دهد. این اسناد به دیپلمات ها اجازه می دهد تا بدون ترس از اقدامات تلافی جویانه، به استراتژی وزارت امور خارجه اعتراض کنند. این خطوط در پی جنگ ویتنام به عنوان نوعی کنترل و تعادل داخلی راه اندازی شدند، اما قرار است خصوصی باقی بمانند.

کد خبر 807123
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی برای جامعه جهانی است با گذشت سی و هشت روز از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، جنایت‌های این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه همچنان ادامه دارد و طبق اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه شمار شهدا تاکنون به ۱۱۱۸۰ نفر رسیده است که ۴۶۰۹ نفر آن‌ها کودک هستند. که حامیان این رژیم جنایتکار و آنهایی که جنایت‌های این رژیم را تأیید و یا در برابر آن سکوت اختیار کرده‌اند، مسئول این جنایت‌های وحشیانه هستند. که سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی بر پیشانی بشریت و جامعه جهانی است.