مقام ارشد کاخ سفید شامگاه دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت واشنگتن به دنبال مقابله با ایران نیست اما برای تضعیف توان سپاه پاسداران و نیروهای تحت حمایت تهران در هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی تلاش خواهیم کرد.

جان کربی ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید شامگاه دوشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که واشنگتن به دنبال مقابله با ایران نیست اما برای تضعیف توان سپاه پاسداران و نیروهای تحت حمایت ایران در هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «دنبال درگیری نیستیم اما با قدرت به هرگونه حملاتی که نیروهایمان در عراق و سوریه مواجه می‌شوند پاسخ خواهیم داد».

کربی به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد و گفت: «هدف قرار دادن فرماندهان حماس، حق اسرائیل است اما باید دقت کند تلفاتی در میان غیرنظامیان به خصوص بیمارستان‌ها بوجود نیاید».

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه امروز اعلام کرد که شمار شهدای غزه تاکنون به ۱۱۲۴۰ نفر رسید که ۴۶۳۰ نفر از این شهدا کودک و ۳۱۳۰ نفر نیز زن هستند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه همچنین از تخریب ۹۴ مقر دولتی، ۲۵۳ مدرسه، ۷۱ مسجد و سه کلیسا در حملات رژیم صهیونیستی خبر داد. بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون مرتکب ۱۱۵۳ مورد کشتار علیه فلسطینیان شده است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در ادامه سخنانش گفت: «در حال همکاری برخی شرکا در منطقه بوده و برخی از آنها ارتباط مستقیمی با حماس برای آزادی ربوده شدگان دارند».

کد خبر 807165
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    7 11
    اتحادیه اروپا در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها توسط اسرائیل و آمریکا سکوت کرده است
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    4 10
    با گسترش جنگ غزه، خسارات سنگینی به آمریکا وارد خواهد شد
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    9 7
    سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی برای جامعه جهانی است که سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی بر پیشانی بشریت و جامعه جهانی است.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 8
    کشتار رژیم اشغالگر در جبالیا جنایت علیه بشریت است
    • US ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      فسطینی ها با دو هزار جنگنده با ارتش اسرائیل میجنگند و شهید میشوند مثل سبدت لهدا و ۷۲ تن از رزمندگانش همه شهید خواهند شد خوشا به سعادتشان
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    4 8
    صهیونیست ها و تروریست ها و با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب جنایت می کنند و آدم می کشند.
  • بابائی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 6
    پایگاههای آمریکایی در منطقه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای آمریکایی حق حضور در منطقه را ندارند.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 9
    نگاهی بر جنایات رژیم صهیونیستی در 86 سال گذشته برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. بیش از 95 درصد تظاهرات‌های جهان در حمایت از فلسطین و غزه و ضد اسرائیل است. شهادت بیش از 50 خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. مدعیان حقوق بشر نه تنها از کنار جنایات غزه می‌گذرند؛ بلکه حمایت هم می‌کنند. حملات سنگینی را علیه مردم غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 12 هزار نفر منجر شده است.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 7
    چرا اسرائیل بدون حمایت آمریکا قادر به ایستادگی نیست؟ + فیلم
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      5 2
      خوبی مثل ربات شدی آدم را یاد مبارک تو فیلم دیگه چه خبر خانم میلانی میندازی
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    4 6
    رژیم اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است. اسرائیل بهای سنگینی خواهد پرداخت. ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به مرزهای لبنان به خاطر حمایت های آمریکا و غرب است.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 8
    آمریکا پشتیبان جنایات رژیم صهیونیستی | غرب اجازه کشتار فلسطینیان را به صهیونیست‌ها داده‌ است زمانی که موضوع به ملت فلسطین مربوط باشد تمامی موضوعات حقوق بشری و آزادی‌های انسانی که کشورهای غربی داعیه‌دار آن هستند بی‌ارزش و بی‌اعتبار می‌شوند. کشورهای کافر غربی به دشمن صهیونیستی اجازه داده‌اند که با بمباران هوایی و تیراندازی مستقیم، زنان‌، کودکان واسرای فلسطینی را به شهادت برساند. کشورهای کافر غربی دست رژیم صهیونیستی را در ارتکاب انواع جنایات از جمله مصادره اراضی، حقوق، استقلال و آزادی فلسطینیان باز گذاشته‌اند. کشورهای غربی خواستند که دشمن صهیونیستی در راس تهاجم آنان به جهان عرب قرار بگیرد و به نیابت و نمایندگی از آنان تمامی امت اسلام را هدف قرار بدهد. از آغاز تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون اقدامات، سیاست‌ها و جنایات این رژیم ادعای کشورهای غربی، آمریکا و انگلیس که مدعیِ داشتن تمدن پیشگام هستند را رسوا نموده است. تمامی اقدامات و جنایات دشمن علیه بشریت شاهدی بر جنایتکارانه‌بودن نظام‌های غربی و سردمداران آن است.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 7
    آمریکا عامل کشتار مردم نوار غزه است. غرب عامل کشتار مردم نوار غزه است.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 5
    کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا شریک جرم جنایات رژیم تروریست صهیونیستی در فلسطین و نوارغزه و سوریه و لبنان هستند.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 6
    آمریکا منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است. غرب منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است. سازمان ملل ناتوان و عاجز باید اقدامی فوری برای توقف تجاوز اسرائیل انجام دهد. اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر سال‌ها است که از داعش حمایت می‌کند. آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 5
    اسرائیل در حال نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه است آمریکا شریک رژیم اسرائیل است.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 6
    رژیم صهیونیستی تا پاسخگو نشود به نسل‌کشی ادامه می‌دهد تا زمانی که رژیم صهیونیستی فشار واقعی از سوی جامعه بین‌الملل احساس نکند و خود را مقابل جنایاتش پاسخگو نبیند و از امتیاز بی‌کیفرمانی در قبال اقداماتش برخوردار باشد دست از این نسل‌کشی بر نمی‌دارد. که اتحادیه اروپا همیشه خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند اما اکنون در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها سکوت کرده‌ و با محکوم نکردن جنایات رژیم صهیونیستی در واقع از جنایات این رژیم حمایت می‌کند. تا زمانی که رژیم صهیونیستی فشار واقعی از سوی جامعه بین‌الملل احساس نکند و تا زمانی که خود را در مقابل جنایاتش پاسخگو نبیند و از امتیاز بی‌کیفرمانی در قبال اقداماتش برخوردار باشد دست از این نسل‌کشی بر نمی‌دارد. کشورهای عضو این سازمان و دیگر کشورها باید از ابزارهای موجود برای اعمال فشار بر اسرائیل استفاده کنند تا دست از ادامه جنایت بردارد.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 5
    جنایات رژیم صهیونیستی در ۸۶ سال گذشته/ که بخش اول درباره فهرست ۸۶ سال جنایات رژیم کودک‌ کش و آپارتاید اسرائیل و بخش دوم درباره قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای حقوق بشر علیه رژیم صهیونیستی است. شهادت و زخمی شدن بیش از ۴۰ هزار نفر در ۱ ماه اخیر (طوفان الاقصی)، تخریب بیش از ۳۳ هزار ساختمان مسکونی و زیرساخت و آوارگی یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر در ۱ ماه اخیر، از جمله جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه مرتکب شده است. همچنین طی ۸۶ سال گذشته ۵۱۲ قطعنامه علیه اسرائیل توسط مجمع عمومی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر به تصویب رسیده و ۵۵ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی توسط آمریکا وتو شده است.
  • بابائی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 5
    جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که 100 درصد فقط مشکل بیماری روحی و روانی دارد. جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 5
    سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی برای جامعه جهانی است با گذشت سی و هشت روز از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، جنایت‌های این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه همچنان ادامه دارد و طبق اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه شمار شهدا تاکنون به ۱۱۱۸۰ نفر رسیده است که ۴۶۰۹ نفر آن‌ها کودک هستند. که حامیان این رژیم جنایتکار و آنهایی که جنایت‌های این رژیم را تأیید و یا در برابر آن سکوت اختیار کرده‌اند، مسئول این جنایت‌های وحشیانه هستند. که سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی بر پیشانی بشریت و جامعه جهانی است.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 6
    در این مدت 38 روز به خاطر تجاوزات جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند. سکوت برخی کشورها در برابر جنایت اسرائیل و آمریکا مایه تأسف است نتانیاهو با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود. وزیر جنگ اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود ارتش اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 5
    تداوم حملات مقاومت به نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه/ طبق اعلام رسانه ها، نیرو‌های مقاومت اسلامی از ۱۷ اکتبر تاکنون ۵۲ بار مقر اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه را هدف قرار داده اند.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 5
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹/ 1 - اروپا جنایتکار از سال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. 2 - اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 3
    شهادت بیش از 50 خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. مدعیان حقوق بشر نه تنها از کنار جنایات غزه می‌گذرند؛ بلکه حمایت هم می‌کنند. بیش از 95 درصد تظاهرات‌های جهان در حمایت از فلسطین و غزه و ضد اسرائیل است.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 3
    ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • یک ایرانی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 3
    این آمریکایی های ... باورشان شده حاکم دنیا هستند چه غلطا امدندکشورهای منطقه رااشغال کردند بعد میگویند نباید به سربازان آمریکایی حمله شود انشاالله بحق خونها ی بناحق ریخته شده کودکان و زنان طفلان و سالمندان خدا ریشه آنها را از زمین بکند امیدوارم بزودی زودشاهد صلح درهمه جای این کره خاکی باشیم انشاالله
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    در این مدت 39 روز به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 700 هزار کودک در غزه آواره شدند.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 2
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - غرب 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
  • اعتراض IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 3
    حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب اروپا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.