نگرانی از هدف قرار گرفتن اهداف آمریکایی در سراسر منطقه، از مهم‌ترین نگرانی‌های تصمیم سازان آمریکایی طی هفته‌های گذشته بوده؛ هراسی که اکنون نه‌تنها رنگ واقعیت به خود گرفته، بلکه روزبه روز به دامنه آن در نقاط مختلف، افزوده می‌شود.

پایگاه آمریکایی

همشهری‌آنلاین - گروه سیاسی: حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، تبعات سختی برای واشنگتن در منطقه به‌همراه داشته‌است، تا جایی که این روزها اخبار بسیاری از هدف قرار گرفتن پایگاه‌ها و اهداف آمریکایی در عراق و همچنین سوریه منتشر می‌شود؛ موضوعی که هشداری برای آمریکا ازسوی محور مقاومت به‌حساب می‌آید. این هشدار اما نگرانی‌هایی را درمیان تصمیم‌سازان آمریکایی به‌همراه داشته‌است.

نگرانی از گسترده شدن دامنه درگیری‌ها

گروه بین‌المللی بحران در تازه‌ترین گزارش خود از تحولات در سرزمین‌های اشغالی، با اشاره به اینکه هرچه تلفات جنگ غزه وحشتناک بوده‌است، درگیری مداوم میان آمریکا و گروه‌های مختلف محورمقاومت در خاورمیانه بدتر خواهد بود، نسبت به گسترش دامنه درگیری‌ها دراین حوزه ابراز نگرانی کرده‌است.

دربخشی از این گزارش به اشاره به وضعیت بغرنجی که آمریکا در شرایط کنونی در خاورمیانه گرفتار آن شده، بیان شده‌است: «به نظر می‌رسد ایالات‌متحده در مارپیچ فزاینده‌ای از درگیری‌ها در خاورمیانه قرار دارد. این مارپیچ در ۱۷ اکتبر با حملاتی شامل پهپادها و شلیک غیرمستقیم به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه آغاز شد».

حملاتی که گسترش می‌یابد

گروه بین‌المللی بحران در گزارش خود با طرح ادعای «حمله به اهداف آمریکایی ازسوی گروه‌های مورد حمایت ایران»، اعلام می‌کند طی حدود یک ماه گذشته حداقل ۴۰ حمله (تقریباً نیمی در عراق و نیمی در سوریه) علیه اهداف آمریکایی انجام شده؛ حملاتی که بررسی‌ها از قوی‌تر شدن سلاح‌های مورد استفاده در آنها حکایت دارد.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند وقوع حدود ۲۲ حمله پس‌از حمله متقابل ۲۶ اکتبر آمریکا، نشان می‌دهد اقدام‌های نظامی مقابله‌ای واشنگتن، نتوانسته گروه‌های مقاومت را از حمله به مراکز و اهداف آمریکایی بازدارد و حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه همچنان ادامه دارد.

مجروحیت ۵۰ نظامی آمریکایی

در گزارش گروه بین‌المللی بحران اشاره شده که حملات به اهداف آمریکایی از ۱۷ اکتبر تاکنون، سبب مجروح شدن بیش‌از ۵۰ نظامی آمریکایی شده که بیشتر آنها تاکنون در پایگاه «التنف» در جنوب‌شرقی سوریه بوده‌است. دراین گزارش همچنین تاکید شده‌است: «با وجود ادامه حملات متقابل در منطقه، اما به نظر می‌رسد هیچ‌یک از طرفین خواهان تشدید تنش‌های منطقه‌ای بزرگ نیستند، اما با ادامه جنگ در غزه، این خطر افزایش می‌یابد».

کد خبر 806785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    روزهای سیاه صهیونیست‌های درنده و کودک کش و آمریکای جهانخوار در منطقه در حال رقم خوردن ست فقط کافیست وحشت از این موضوع را در رسانه‌های معاند و مروج خشونت در بدگویی عریان از ایران و جبهه مقاومت رصد کنید