شهردار تهران درباره اینکه آیا تهران برای مواجهه با زلزله ۷ ریشتری چقدر آمادگی دارد، توضیحاتی داد.

زاکانی در حیاط دولت

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه تمرین اسکان اضطراری در کلانشهر تهران که امروز ۲۴ آبان ماه در بوستان ولایت و با حضور همه دستگاه های مرتبط برگزار شد، گفت:امروز ۵۵ دستگاه ۵۵ خدمت را به صورت ترکیبی ارائه کردند و با هم به نمایش گذاشتند. این فرصتی است که هم ظرفیت‌ها را واکاوی کنیم و هم گلوگاه‌هایی که در مقام عمل بین دستگاه‌ها ممکن است ایجاد شود را از قبل شناسایی و پشت سر بگذاریم.

او افزود: امروز بالغ بر ۳ هزار نفر در بوستان ولایت مستقر هستند که این آمادگی خوبی است اما باید روز به روز تقویت شود و در آمادگی کامل هم در اوج نگه داشته شود. این چنین مانورهایی خیلی به ما کمک می‌کند.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه کل مدیریت تهران برای مواجهه با زلزله ۷ ریشتری چقدر آماده است؟ گفت: تمهیداتی برای مدیریت بحران تهران اندیشیده شده است، به طور نمونه دایره اولی را تعریف کرده‌اند‍ و بعد دایره های پشتیبانی. در تهران ناپایداری در بافت‌های فرسوده را داریم که ما باید نوسازی و مقاوم سازی را باید دنبال کنیم. خط تلاش نوسازی و بازسازی و مقاوم سازی و خط دیگر آماده سازی دستگاه‌هاست.

او از افزایش سوله‌های مدیریت بحران خبر داد و گفت: هفت سوله مدیریت بحران را دراین دوسال به تهران اضافه کردیم و بیش از ۵۰ سوله هم به هدف اصلی خود بازگردانده شد، البته اقدمات ورزشی همچنان در آنها انجام می‌شود.

زاکانی با اشاره به وجود ۳۴۷ سرای محله در ۳۵۳ محله تهران، گفت: یکی از مأموریت‌های ویژه سرای محلات، توسعه آموزش در این زمینه است و ۲۸ هزار نفر داوطلب گروه دوام در سطح محلات حضور دارند. ما مسیری را می رویم که خانواده‌ها را آماده کنیم و از سویی دیگر با همکاری دستگاه‌ها در اولین فرصت وقوع حادثه، در خدمت مردم باشیم.

کد خبر 807742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha