مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

رویداد شنبه‌های امید و افتخار به ایستگاه ۸۲ رسیده است و در قالب آن مراسم ایمن سازی گود فاز دوم برج میلاد و مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای ۶ دستگاه پل سواره رو برگزار می شود. گود برج میلاد با تبدیل شدن به پارکینگ، بخشی از مشکلات مراجعه کنندگان به این مجموعه را حل خواهد کرد.

گود برج میلاد

همشهری- زینب زینال زاده: شهرداری تهران در این دوره رویکرد متفاوتی در افتتاح و بهره برداری از پروژه های شهری دارد. چرا که این کار در قالب رویداد شنبه های امید و افتخار صورت می گیرد. به این معنی که شنبه‌های هر هفته پایتخت نشنیان شاهد تحول تازه و البته امید بخش در تهران هستند. اکنون این رویداد به ایستگاه ۸۲ رسیده است و در قالب آن مراسم ایمن سازی گود فاز دوم برج میلاد و مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ۶ دستگاه پل سواره رو برگزار می شود. گود برج میلاد با تبدیل شدن به پارکینگ، بخشی از مشکلات مراجعه کنندگان به این مجموعه را حل خواهد کرد.

تعیین تکلیف پس از یک دهه بلاتکلیفی

اوایل دهه ۹۰ بود که در راستای اجرای فاز دوم برج میلاد و ساخت هتل دوقلو گودبرداری عمیقی همجوار با سالن همایش های برج میلاد انجام شد. گودی که عمق آن ۵۰ تا ۷۰ متر است و اعضای شورای شهر تهران هم در دوره های گذشته نسبت به خطرات آن تذکراتی داده بودند اما هیچگاه این موضوع تعیین تکلیف نشد. مدیریت شهری در این دوره موضوع را به فوریت پیگیری کرد و در نهایت ایمن سازی و پایدارسازی آن با اولویت انجام شد. آن طور که هادی حق بین معاون فنی و عمران شهردار تهران عنوان کرده: «عملیات اجرایی پایدارسازی دائمی گود فاز دوم برج میلاد از ابتدای تیرماه سال گذشته آغاز و طی ۱۶ ماه به اتمام رسید.» به گفته او با احداث سازه بتن آرمه، سقف دال بتنی و دیوارهای برشی این گود کاربری پشتیبانی، پارکینگ و ... خواهد داشت. حق بین در تشریح بیشتر کاربری جدید گود برج میلاد گفت: «این سازه دارای ۵ طبقه و ۱۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع مساحت است و با توجه به همسطح سازی با پارکینگ سالن همایش‌ و تطبیق حداکثری با طرح‌های آینده برج میلاد، می‌توان از این بخش به‌عنوان پارکینگ با ظرفیت ۳۵۰ دستگاه خودرو استفاده کرد.»

کد خبر 808206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha