جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر پیمان ابدی هنرمند بدلکار سینما و تلویزیون صبح امروز با حضور جمعی از هنرمندان از مقابل خانه‌ سینما تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، به نقل از خبرنگار ما مرحوم ابدی طراح و مجری صحنه‌های اکشن تلویزیونی و سینمایی بود که عصر چهارشنبه 16 اردیبهشت هنگام بدلکاری در   صحنه‌ای از فیلم تلویزیونی چشم‌های نامحسوس در شش کیلومتری جاده کن (امامزاده داوود) در سانحه‌ای درگذشت. [بدلکار سینما جان باخت]

«ابدی» مسئول طراحی و کارگردانی حرکات اکشن بسیاری از طرح‌ های سینمایی و تلویزیونی بود. [بدلکاران در خدمت فرهنگ صحیح ترافیک]

بدلکاری مجموعه‌های تلویزیونی آلمانی هشدار برای کبری 11و پلیس موتورسوار از جمله سوابق هنری آن مرحوم است.

شادوران ابدی در ایران به آموزش افرادی به عنوان مجریان بخش اکشن فیلم‌ها و     مجموعه‌های تلویزیونی اشتغال داشت.

ابدی به زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی تسلط داشت و در رشته روانشناسی ورزشی تا دوره دکتری تحصیل کرده بود.

محسن موسوی کارگردان فیلم چشم‌های نامحسوس در مراسم تشییع پیکر ابدی گفت: مرحوم ابدی نه تنها طراح و بازیگر صحنه‌های اکشن بلکه بازیگری تمام عیار بود.

وی افزود: پیمان در سکانسی که ترمز اتوبوس بریده بود و به ته دره می رفت (به جای بهمن دان) بدلکاری می‌کرد.

مسعود حقی دستیار کارگردان فیلم چشم های نامحسوس هم در این مراسم گفت: اگر شادروان ابدی احتمال می‌داد که انجام دادن عملی یک درصد ایمنی ندارد، خودش آن کار را انجام نمی‌ داد.

وی افزود: در صحنه انفجار اتوبوس نیز به او گفتیم که سقوط اتوبوس آتش گرفته به دره تا به حال در ایران اجرا نشده است اما زنده یاد ابدی گفت می‌‌خواهم در ایران بدعتگذار باشم.

دستیار کارگردان فیلم چشم‌های نامحسوس با اشاره به صحنه‌ مربوط به حادثه گفت: قرار بود پیمان فتیله مواد منفجره‌ای را روشن کند و داخل اتوبوس بیندازد و سپس از آن بیرون بپرد. بار اول فندک عمل نکرد؛ تا پیمان خواست مواد منفجره را دوباره روشن کند، اتوبوس به انتهای مسیر رسیده بود.

وی افزود: پیمان دیر از اتوبوس بیرون پرید، قرار بود این وسیله نقلیه در دره سقوط کند، اما تغییر مسیر داد و روی مرحوم ابدی افتاد و مواد منفجره نیز در همان لحظه عمل کرد. نهایت سعی خود را کردیم تا پیمان را نجات دهیم اما کاری از دست ما برنیامد.

در ادامه بابک باقری یکی از شاگردان مرحوم پیمان ابدی به خصوصیات اخلاقی وی اشاره کرد و گفت: پیمان می‌خواست سینمای اکشن ایران را متحول کند و در این راه نهایت تلاش خود را به کار گرفت.[تا کی باید از آنچه داریم غافل باشیم؟]

کد خبر 80839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز