همشهری آنلاین: مسعود رسام کارگردان با سابقه تلویزیون بعد از ظهر یکشنبه 10 آبان و پس از مدت‌ها تحمل بیماری در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛‌ پور فرج تهیه کننده تلویزیون و از دوستان نزدیک مرحوم رسام در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: آن مرحوم از چند سال پیش با بیماری سرطان دست وپنجه نرم می‌کرد و 16 ماه پیش نیز برای ادامه درمان به آلمان سفر کرد.

وی تصریح کرد: پس از آن نیز ادامه درمان وی در بیمارستان‌های تهران ادامه داشت که از دیشب حال وی رو به وخامت گذاشت و برغم تلاش کادر پزشکی بیمارستان لاله سرانجام ساعت 15 امروز درگذشت.

پور فرج که سابقه تهیه کنندگی مجموعه بزرگمرد کوچک به کارگردانی مرحوم رسام را در کارنامه خود دارد،‌ گفت: با هماهنگی خانواده وی، ‌پیکر آن مرحوم ساعت 9صبح سه‌شنبه دوازدهم ابان از مقابل خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع می‌شود.

مرحوم مسعود رسام که مجموعه‌های  خانه سبز و سرزمین سبز را در کارنامه هنری‌اش  به جای گذاشت، درسال 1336 در تهران متولد و پس از کسب مدرک کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما (دانشکده صدا و سیما) وارد عرصه حرفه‌ای فیلم سازی شد.

 بزرگ مرد کوچک، دریایی‌ها،  همسران، مروارید سرخ، چاق و لاغر و فیلم‌های سینمایی  سیندرلا  و علی وغول جنگل و مجموعه  غیر محرمانه  از دیگر آثار مرحوم رسام در حوزه کارگردانی است.

کد خبر 94179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز