اداره کل هواشناسی فارس برای وضعیت هوای استان فارس و میزان بارندگی ها هشدار نارنجی صادر کرد.

آبگرفتگی  سیلاب

به گزارش همهشهری آنلاین، اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی، نسبت به بارش باران، برف در مناطق سرد سیر، ‌رعد و برق همراه با وزش باد در همه مناطق فارس به ویِژه شیراز و نیمه غربی استان در روز های ۲۹ و ۳۰ آبانماه هشدار داد.

مدیر کل هواشناسی فارس بیان کرد:‌ فعالیت این سامانه بارشی برای دوشنبه هفته جاری در همه مناطق استان به ویِژه شیراز و نیمه غربی استان فعال است.

مسعود حقیقت ادامه داد:‌ همچنین این سامانه جدید برای سه شنبه ۳۰ آبان در مناطق جنوبی و جنوب شرق استان به ویژه شهرستان های لارستان ،‌ اوز،‌گراش،‌لامرد، ‌زرین دشت و داراب پیش بینی شده است.

آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها

حقیقت تاکید کرد: آبرگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها،‌ جاری شدن روان آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی گفت :‌آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی،‌ عدم اتراق و عبور در بستر رودخانه ها و مسیل ها، خود داری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، احتیاط در تردد جاده ای، لایروبی کانال ها و آب راه ها و پاک سازی دهانه پل ها نیز توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس ۲۳ آبان ماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به توصیف فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در مناطق سرد سیر و احتمال جاری شدن روان آب در استان فارس به ویِژه مناطق شمال غربی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، هشدار داده بود.


کد خبر 808402
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha