بارش باران در اهواز باعث ایجاد آبگرفتگی شده است و علاوه بر نیروهای شهری، ۸ تیم امدادرسانی هلال احمر در ۸ منطقه اهواز نیز مشغول امدادرسانی هستند.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر جمعیت هلال احمر خوزستان با اعلام این مطلب به همشهری گفت: «بارش باران در آسمان خوزستان پیش‌بینی شده و نیروهای هلال احمر با تمام تجهیزات و خودروها در همه شهرستان‌ها آماده‌باش هستند.»
وحید شعبانی افزود: «۸ تیم جستجو و امدادرسانی در ۸ منطقه اهواز به دلیل حجم بالای آبگرفتگی معابر مستقر هستند. علاوه بر این گشت امدادرسانی سیار نیز در اهواز دایر است.»
شعبانی ادامه داد: «تا کنون گزارشی مبنی بر آبگرفتگی منازل که باعث تخریب و آسیب منازل شود نداشتیم و ضرورتی برای اسکان اضطراری نیست، اما ۵ مورد امدادرسانی به خودروهای گرفتار در آبگرفتگی معابر در مناطق سپیدار، باهنر و ادهم اهواز انجام شده است.»
مدیر هلال احمر خوزستان خاطرنشان کرد: «بارش باران در بندر امام خمینی (ره) از توابع ماهشهر بیش از ۱۱۰ میلی‌متر گزارش شده و شهرستان‌های اطراف ماهشهر به عنوان معین شهرستان در بارش شدید باران معرفی شده‌اند.»
شعبانی یادآور شد: «از شهروندان می‌خواهیم تا خونسردی خود را حفظ کنند. خروج آب از شهر و رفع آبگرفتگی به زمان نیاز دارد و از تردد در معابری که آبگرفتگی دارد، خودداری کنند.»
شهردار اهواز نیز به همشهری گفته بود که با توجه به اینکه زیرساخت اهواز برای رفع کامل نقاط آبگیر فراهم نیست، در هر بارندگی ممکن است نقطه جدیدی دچار آبگرفتگی شود.
به گفته رضا امینی، تکمیل شبکه خطوط فاصلاب و شناسایی نقاط آبگرفتگی جدید کمک می‌کند تا در بارندگی‌های بعدی مشکل آبگرفتگی ایجاد نشود

بیشتر بخوانید:
2 سامانه بارشی در آسمان گلستان | کاهش 15 درجه ای دما

کد خبر 809108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha