رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری مبنی بر اینکه افزایش سن بازنشستگی خلاف شرع است، گفت: چنین بحثی مطرح نیست و این موضوع باید توسط علما و شورای نگهبان تشخیص داده شود.

قالیباف - رئیس مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری مبنی بر اینکه افزایش سن بازنشستگی خلاف شرع است، گفت: چنین بحثی مطرح نیست و موضوع شرع باید توسط علما و شورای نگهبان تشخیص داده شود.

پیش از صحبت قالیباف، جواد نیک بین در تذکری گفت: مجلس نباید قانون را به گونه ای تصویب کند که عطف به ماسبق شود. قانون بازنشستگی که برای مستخدمین جدید بعد از تصویب قانون است، باید سنوات خدمتش بیش از ۳۰ سال مصوب شود، نه اینکه عطف به ماسبق شده و بگوییم کسانی که سال های گذشته استخدام شده اند مشمول خدمت سنوات شوند، این خلاف قانون است و از شورای نگهبان تقاضا داریم موضوع سنوات خدمت یا بازنشستگی بیش از ۳۰ سال را تایید نکند و آن را رد کند.

کد خبر 809650
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 0
    آی علما ، آی مراجع و آی علمای شورای نگهبان به داد این قشر زحمت کش برسید و این قانون اگر با تایید شما اجرایی شود ظلم بزرگی را به جامعه کاری کشور کرده اید بروید دزدان صندوق و آنهایی که پول این صندوق را به جاهای دیگر قرض داده اند و برنگشته است تحت پیگیری قرار بدهید
    • رضا IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      0 0
      دوست گرامی اگر قرار بود به این درخواستها رسیدگی بشه وضع ما الان ایجوری نبود