خط تولید خودکار پنل‌های خورشیدی با همت یک شرکت دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی شد. در این دستگاه فناوری‌های مختلفی به‌کار رفته که بیشتر آنها ساخت داخل کشور است.

خط تولید پنل خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، حمیدرضا عرب تربتی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سازنده این پنل‌های خورشیدی، درباره ساخت این خط تولید گفت: در این دستگاه از فناوری‌های مختلفی شامل کنترل یکپارچه دستگاه توسط PLC1200زیمنس، سنجش دما توسط سنسورهای پلاتینیوم PT100، ایجاد مکش بستر توسط ساید چنل دبی بالا، ایجاد مکش موضعی جهت برداشتن سلول‌های خورشیدی توسط شیرهای ونتوری FESTO، سازه آلومینیوم مهندسی، ایجاد حرکات خطی و دورانی توسط سه سرو موتور، اکچویتورهای خطی و دورانی پنوماتیک برای موقعیت‌های Pick & Place، ایجاد حرارت سبستر و کنترل درجه حرارت توسط المنت‌های الکتریکی و کنترل توسط PLC، ایجاد حرارت سطح ویفر توسط IR Lamps با کنترل توسط پاور کنترلر و سامانه‌های LM Guide برای تسهیل موقعیت‌دهی‌های تکرار پذیر و دقیق استفاده شده است.

نکته مهم در زمینه توسعه این خط تولید خودکار، استفاده حداکثری از سرمایه‌های داخلی است. مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره بومی‌سازی‌ این دستگاه گفت: سعی شده است حداکثر استفاده از قابلیت‌های صنایع داخلی در ساخت این خط تولید بشود. به‌طوری که تعداد زیادی از قطعات به‌کار رفته در دستگاه ازجمله الکتروموتورهای سه فاز ساخت شرکت‌های داخلی هستند.

بیشتر بخوانید:

عرب تربتی در توضیح سایر محصولات ساخته شده توسط این شرکت دانش‌بنیان گفت: « تمرکز ما روی حل مسائل خطوط تولید بود و با توجه به تجربیات پیشین در حوزه خودروسازی و کامپیوتر، شروع به بازاریابی و اعلام کردیم که طراحی خط تولید را انجام می‌دهیم. درواقع سازمان‌هایی که نیاز به خط تولید جدید یا بهسازی در خطوط تولید خود دارند، با ما مرتبط می‌شوند تا ارزیابی کاملی روی این موضوع انجام دهیم و اگر تولید جدیدی نیاز داشته باشند، خط تولید جدید برای آنها طراحی کنیم و آنچه نیاز باشد بسازیم.»

کد خبر 810462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha