با اتمام فاز دوم توسعه فرودگاه امام خمینی (ره)، قرار است با مشارکت و سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی ظرف ۵ سال، ظرفیت پذیرش فرودگاه امام به ۵۰ میلیون مسافر در سال برسد.

طرح توسعه فرودگاه امام

به گزارش همشهری، عملیات اجرایی فاز دو توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار با مشارکت یک شرکت چینی آغاز شد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، می‌گوید: مذاکرات و دیدارها برای انعقاد تفاهم پیش‌ازاین انجام شده که با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به چین این قرارداد به امضا رسیده است. به گفته او پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین، ‌راهبردی‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور و گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به هاب فرودگاهی در منطقه است و طرف چینی در این پروژه بیش از ۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات وزارت راه و شهرسازی، در قالب این طرح، ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) به وسعت ۴۱۰ هزار مترمربع ساخته خواهد شد و ظرفیت این ترمینال به ۳۵ میلیون مسافر در سال خواهد رسید که با ظرفیت حدود ۱۵ میلیون نفری دو ترمینال فعلی فرودگاه و طرح‌های توسعه‌ای آنها، ظرفیت کامل فرودگاه به ۵۰ میلیون نفر مسافر خواهد رسید.

سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی می‌گوید: با استفاده از تهاتر تا ۲.۵ میلیارد یورو در فاز توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) سرمایه‌گذاری خواهد شد و با مشارکت کنسرسیوم چینی- ایرانی متشکل از شرکت هاکان انرژی چین و قرارگاه خاتم‌الانبیا طی ۵ سال اجرا می‌شود. ترمینال فاز توسعه‌ای فرودگاه ۴۱۰ هزار مترمربع است که در آن یک برج به ارتفاع ۱۰۰ متر ساخته می‌شود و دو باند پروازی و یک تاکسی وی موازی نیز در این فاز ساخته خواهد شد. همچنین احداث پل ارتباطی «هواپیما رو» بین آزادراه ساوه و قم جزوی از این پروژه است.

اینفوگرافیک | هاب جدید هوایی در خاورمیانه را بشناسید | طرح توسعه فرودگاه امام چند ساله انجام می شود؟

کد خبر 810497
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 2
    ... چشم ت رو باز کن فرودگاه های منطقه روببین بعد تیتر بزن
  • جمشید IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 0
    تا زمانی که این فرودگاه توسعه پیدا کنه تکنولوژی پرواز با هواپیما منقضی میشه