گزارش ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از سوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ارائه و با واکنش اعضای شورای همراه شد.

آقاميري

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محمد آقامیری عضو شورای شهر در واکنش به گزارش مالی ۶ ماهه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: در کمیته عمران برنامه ای داریم و براساس آن پیشرفت فیزیکی پروژه ها را محله به محله پیگیری می‌کنیم. بر همین اساس باید بگویم که پروژه‌ها در سال جاری پیشرفت خوبی داشتند و به شکل میانگین ۱۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر بود. با رفع بدهی‌ها، اکثر پیمانکارانی که هیچ رغبتی نداشتند، امسال وارد میدان شدند و قراردادهای اندکی با مشکل باقی مانده اند. به طور کلی پیشرفت امسال قابل تقدیر است.

او افزود: سال گذشته پیشنهاد داده بودیم که یک ردیف اعتباری برای بررسی پروژه‌های سال آینده در نظر بگیریم، خوشبختانه این ردیف بودجه نهایی شد. پروژه‌هایی که قرار است برای سال آینده اجرایی شوند، کارهای مطالعاتی‌شان نیز انجام شده است تا پروژه‌ها از اواخر اردیبهشت سال آینده کلنگ بخورند، به این ترتیب در سال آینده خواهیم دید که پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در ۶ ماه ابتدایی سال بهتر خواهد شد.

علی اصغر قائمی نیز در این رابطه گفت: حجم گزارش و محتوای گزارش نشان داد که در کمیسیون برنامه و بودجه زحمت قابل توجهی کشیده شده است اما شایسته بود که این گزارش چند روز قبل در اختیار اعضا می‌گذاشتند و بعد در صحن ارائه می‌شد. بنا نبود که ما از این گزارش شگفت زده شویم و گزارش را باید در اختیار ما یا کمیسیون های تخصصی شورای شهر قرار می‌دادند.

پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر با اشاره به توجه ویژه به موضوع حمل و نقل در عملکرد مالی ۶ ماهه نخست شهرداری توضیح داد: این گزارش نشان داد که اگر دقت شود می‌توانیم اشراف خوبی بر کارهای انجام شده و نشده داشته باشیم. مهمترین بحث ما در بودجه ۱۴۰۲ توجه شهرداری به بحث حمل و نقل بود. خوشبختانه ۱۰ همت به بخش حمل و نقل تزریق شد و شهرداری نیز در این زمینه پاسخ مثبت دادند و شاهد بودیم که در رابطه با بزرگراه‌های شوشتری و بروجردی و همچنین موضوعات مربوط به حمل و نقل و محیط زیست نیز تمکین شهرداری نسبت به اولویت‌های شورای شهر را دیدیم. امیدواریم در انحراف‌ها نیز پاسخ درستی از شهرداری دریافت کنیم.

کد خبر 810688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha