«مهاجرت معکوس» که چند سالی است که به دنبال بی ثباتی سیاسی، امنیتی و اجتماعی در رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کرده است، پس از نبرد طوفان الاقصی شدت بیشتری نیز پیدا کرده است.

مهاجرت

به گزارش همشهری آنلاین، گسترش فرار صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی بی شک یکی از مظاهر عمق بحران حاضر در رژیم اشغالگر است؛ بحرانی که «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل در خصوص آن گفته است: «اسرائیل در یک بحران تاریخی به سر می‌برد؛ بحرانی که اسرائیل را به تخریب از درون تهدید می‌کند».

اختلافات عمیق سیاسی بر سر لایحه قضایی، تمرد نظامیان در بخش های مختلف ارتش اسرائیل، تظاهرات‌ چند ماهه خیابانی و بازداشت صدها معترض را اگر در کنار افزایش بی سابقه عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها قرار دهیم که در طول هفته بارها صورت می‌گیرد؛ می‌توانیم تصویر بهتری از شرایط حاکم بر فلسطین اشغالی بدست آوریم.

لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی

پیش از شروع نبرد طوفان الاقصی رسانه های صهیونیستی گزارش داد بودند که ۳۳ درصد از صهیونیست‌ها به علت لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی که به کودتای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تعبیر می‌شود، در اندیشه ترک سرزمین های اشغالی هستند که این رقم در بین جوانان ۵۶ درصد اعلام شده است. مؤسسه تحقیقاتی ERI در تل‌آویو با انتشار پژوهشی نوشت: اعتماد جوانان به حکومت و نهادهای آن بشدت کاهش یافته است. طبق گزارش این مؤسسه، در حالی که ۶۶ درصد جوانان ۱۸ تا ۴۴ ساله صهیونیست در سال گذشته گفته بودند «حتی اگر امکانش را داشته باشند، اسراییل را ترک نخواهند کرد»، اما در پژوهش جدید ۵۶ درصد از این جوانان گفته‌اند که مایلند امکان مهاجرت را به طور عملی بیازمایند.منابع صهیونیستی نیز اخیرا از مهاجرت قطعی ۵۰۰ پزشک ساکن سرزمین های اشغالی به علت لایحه جنجالی تغییرات قضایی رژیم صهیونیستی که به کودتای کابینه نتانیاهو شهرت دارد، خبر دادند.

چرا مهاجرت از رژیم صهیونیستی روند افزایشی پیدا کرده است؟

طوفان الاقصی و افزایش مهاجرت معکوس

اما اخیرا آمارهای رسمی حاکی از آن است، در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۸ نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست در عملیات‌های مقاومت فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به هلاکت رسیدند.

چرا مهاجرت از رژیم صهیونیستی روند افزایشی پیدا کرده است؟

پس از عملیات طوفان الاقصی نیز مشخص شد صهیونیست‌ها در تأمین امنیت ساکنین اراضی اشغالی ناتوان هستند، همین مسئله موجب محسوس‌تر شدن روند مهاجرت معکوس شد تا جایی که از همان روزهای ابتدایی آغاز این عملیات فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی مملو از کسانی بود که در صف خروج از اراضی اشغالی بودند. همچنین پس از آغاز موج جدید تنش در غزه برخی از اتباع سایر کشورها که در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌بردند در روزهای اخیر توسط کشورهای متبوعشان از سرزمین‌های اشغالی خارج شدند. پس درحالی که اسرائیل فعالانه سعی دارد تا شمار قابل توجهی از یهودیان را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب کند، داده‌های مهاجرتی از داخل به خارج از اسرائیل نشان می‌دهند که با تشدید بحران امنیتی آمار متقاضیان مهاجرت از این منطقه به نحو عجیب افزایش یافته است.این در حالی است که فرآیند شکل‌گیری و تقویت صهیونیسم در رژیم صهیونیستی بر دو اصل اساسی، یعنی اشغال اراضی فلسطینیان و مهاجرت صهیونیست‌ها از اقصی نقاط جهان به این سرزمین استوار بوده است. بنابراین مهاجرت معکوس به عنوان پدیده‌ای که ضربه شدیدی به مهم‌ترین پایه‌های فلسفه اندیشه صهیونیسم وارد می‌کند می‌تواند در آینده خطر حیاتی برای رژیم صهیونیستی به‌دنبال داشته باشد.

کد خبر 812081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha