مجموع نظرات: ۳
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

شهرداری تهران طبق ماده ۲۰ قانون ۵۵ می تواند با صنوفی که بنا به هر دلیلی اقدام به سد معبر می کنند، برخورد کند.

کافه اکباتان

همشهری- زینب زینال زاده: جمع‌آوری تجهیزات غیرقانونی تعدادی از کافه‌های فاز ۲اکباتان که در جاده سلامتی اقدام به فعالیت کرده بودند، با دستور مقام قضایی و همراهی عوامل انتظامی و همراهی دستگاه‌های نظارتی انجام شد؛ اقدامی که در راستای صیانت از حقوق شهروندی صورت گرفت، اما عده‌ای تلاش کردند بار دیگر انگشت روی احساسات مردم بفشارند و موضوع را به‌گونه‌ای جلوه دهند که شهرداری تهران مانع از کسب‌وکار شهروندان می‌شود. اما اصل ماجرا را از احسان شریفی، شهردار منطقه ۵جویا شدیم که او موضوع را اینگونه روایت کرد:

بازارچه کوثر در فاز ۲اکباتان یکی از کانون‌های خدمات شهرک اکباتان است که حدود ۸کافه در آن مشغول فعالیت بودند که به حریم مشاعات تعرض می‌کردند. اردیبهشت‌ماه مانع از تعرض آنها به مشاعات شدیم، اما این‌بار به بهانه فصل سرما اقدام به نصب سازه‌های پلاستیکی موقت و لوله‌های گرما کرده بودند تا مراجعه‌کنندگان زمستان در فضای باز کمتر اذیت شوند. نکته قابل تامل این است که اکثر مراجعه‌کنندگان و مشتریان، افراد خارج از شهرک اکباتان بودند و این موضوع امنیت عمومی شهرک را دچار اختلال می‌کرد؛ از این‌رو ساکنان شهرک اکباتان درخواست رسیدگی به موضوع را داشتند که براساس وظیفه و در راستای صیانت از حقوق شهروندان اقدام کردیم و در ابتدا چندین‌بار تذکر داده شده که مسئولان مربوطه همراهی نکردند و در نهایت هم با اخذ مجوز قضایی و همراهی نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری تجهیزات در مشاعات کردیم.

این اتفاق نشان می‌دهد که نسبت به حفظ حقوق شهروندان مصر هستیم و هیچ‌گونه تعرضی به حقوق شهروندان را نمی‌پذیریم و امیدواریم همه کسانی که نسبت به قوانین و مقررات شهری دقت لازم را ندارند یا بی‌توجه هستند، نسبت به تذکرات جدی باشند و با مدیریت شهری و شهروندان همراهی کنند.

رسیدگی به سد معبر منوط به کافه‌های اکباتان نمی‌شود و از یک‌ماه پیش در تمام معابر عریض منطقه مانند خیابان‌های جنت‌آباد و میرزا بابایی و بلوارهای اباذر و فردوس و... که اغذیه‌فروشان اقدام به چیدن صندلی در حریم پیاده‌رو می‌کنند، تذکر دادیم و تاکنون ۴۰۰مغازه تذکر دریافت کرده‌اند که بخشی موضوع را جدی گرفته و همراهی کرده‌اند، اما تعدادی هم بی‌توجه بوده‌اند که طبق ‌ماده ۲۰قانون ۵۵شهرداری (جلوگیری از سد معبر) با آنها برخورد می‌شود.

کد خبر 814246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    5 1
    سد معبر ؟ یعنی باور کنیم موضوع فقط سد معبر بوده ؟ با سد معبر کردن کافه را جمع آوری نمیکنند یک تذکر به صاحب کافه میدن
  • CA ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 1
    فکر می کنید ، چند درصد مردم این داستان را بپذیرند ؟ سد معبر بهانه ای بیش نیست ! نگران از حضور جوانان در کافه ها هستید ...