ناصر کنعانی ، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت آمریکا در کشتار بی رحمانه قریب به ۱۸ هزار غیر نظامی شریک جرم بوده و تبعات هرگونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه آمریکا و اسراییل است.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین،سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در وتوی مجدد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف برقراری آتش بس فوری انسان دوستانه در غزه، تاکید کرد: دولت آمریکا بار دیگر ثابت کرد که بازیگر و عامل اصلی در کشتار غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی بویژه زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در غزه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه غزه، رژیم آمریکا به کرات هم پیمانی و همراهی خود با رژیم آپارتاید اسرائیل خود در ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را به اثبات رسانده است.

وی افزود: مقامات کنونی ایالات متحده آمریکا که در لباسی از تزویر و ریاکاری برای جان کودکان و غیرنظامیان غزه ابراز نگرانی کرده بودند، در هفته گذشته دویست‌امین محموله کمک‌های تسلیحاتی و نظامی خود را به دست ارتش کودک کش اسراییل رساندند و در بیش از دو ماه گذشته، از هیچ گونه حمایت نظامی، سیاسی، اطلاعاتی، رسانه‌ای از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار فزه و کرانه باختری فروگذار نکرده‌اند.

کنعانی گفت: تردیدی نیست که دولت آمریکا در کشتار بی رحمان قریب به ۱۸ هزار غیر نظامی که حدود ۸ هزار نفر از آنان کودکان مظلوم هستند، شریک جرم بوده و قطعاً تبعات هر گونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه رژیم آمریکا و اسراییل غاصب است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطر نشان کرد: میراث سیاست‌های ضدبشری و نژادپرستانه مقامات ایالات متحده برای آیندگان این کشور جز شرمساری و بی‌آبرویی نخواهد بود.

کد خبر 814266
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 1
    آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 1
    آمریکا در شورای امنیت حکم اعدام هزاران فلسطینی را صادر کرد این اقدام صدور حکم اعدام برای هزاران فلسطینی است. آمریکا با وتوکردن پیش‌نویس قطعنامه امارات در شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حکم اعدام هزاران غیرنظامی در فلسطین و اسراییل را صادر کرد. وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است. اقدام آمریکا غیراخلاقی و غیرانسانی است. که وتوی قطعنامه آتس‌بس در غزه از سوی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و اقدام آمریکا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 1
    جو بایدن ثابت کرد بازیگر اصلی کشتار در غزه است. نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل ثابت کرد بازیگر اصلی کشتار در غزه است.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 1
    صهیونیست ها، تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و هم برخی کشورهای عربی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • حسین بیرامی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    م ر گ ب ر آ م ر ی ک ا.
  • بابائی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    سازمان های بین المللی تاکنون با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری کرده اند و هنوز هم همکاری می کنند چرا؟ اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    آقای کنعانی .چرا نمیگی این محموله ها از پایگاه های نظامی آمریکا در کشورهای عربی بارگذاری میشه و به سمت تل آویو فرستاده میشه ؟
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد. نمایند آمریکا جناینتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد. آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    آمریکا در وتو قطعنامه آتش بس غزه، حقوق بشر را زیر پا گذاشت. در طول ۷۵ سال نکبت بار غصب سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونسیتی، جهان شاهد جنایات بی‌شماری علیه بشریت بویژه کودکان و زنان و پیران بی دفاع بوده است که با سکوت مرگبار سازمان های به اصطلاح حامی صلح، کودکان و زنان همراه بوده است. امروز چهره واقعی طرفداران حقوق کودکان و زنان که به حامیان زنان و کودکان جوایز حقوق بشری اهدا می کنند افشا شده است آنها در مقابل بیش از ۷ هزار نفر از کودک کشته شده غزه و قتل جمع کثیری از زنان سکوت کرده‌اند. مردم این منطقه از تامین آب شرب بهداشتی و سایر نیازهای اولیه برای استفاده از غذا و درمان و امنیت کادر درمانی منع شده اند. آمریکا وقیحانه ۸۰ درصد مهمات چنین جنایتی را با روزانه ۶۰ سورتی پرواز تامین می کند.