سایت روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به تجمید از فعالیت‌ها و رویکردهای سیاسی - اجتماعی همسر رئیس جمهور ایران پرداخته است.

جمیله علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین فایننشال تایمز در این گزارش با تمجید از همسر رئیس‌ جمهور نوشته شده است: همسران روسای جمهور قبلی ایران به ندرت در انظار عمومی دیده می شدند و به دنبال تأثیرگذاری بر سیاست نبودند چون هیچ کدام تحصیلات یا سابقه حرفه ای علم الهدی را نداشتند.

فایننشال تایمز در ادامه گزارش به اقدامات همسر رئیس‌جمهور در ماه‌های اخیر پرداخته است. جمیله علم الهدی در این گزارش به فایننشال تایمز اعلام کرده است که«هیچ‌ کاری بدون مشورت با همسرم انجام نمی‌دهم.»

فایننشال تایمز نوشته است:«سنت شکنی های او شامل ترویج دیدگاه های خود در مورد نقش زنان و اهمیت آموزش، مصاحبه با رسانه های خارجی هنگام همراهی همسرش در سفرهای رسمی، از جمله سفر به سازمان ملل در نیویورک، و نامه نگاری به همسران رهبران اروپایی و درخواست از آنها است که از نفوذ خود برای توقف جنگ در غزه استفاده کنند.»

علم الهدی ماه گذشته به همسران رهبران اروپایی نوشت: «لطفاً از شوهرتان بخواهید که کشتار کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی را محکوم کند و فوراً برای برقراری صلح اقدام کنند».

کد خبر 815447
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    3 24
    درود
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    3 24
    احسنت نامه به همسران رهبران اروپایی بسیار هوشمندانه بوده به امید آزادی فلسطین نابودی صهیونیست و صلح جهانی