خودروهای خودران شرکت کروز با مالکیت کمپانی بزرگ جنرال موتورز باعث از بین رفتن ۹۰۰ شغل شده است. این خبر در حالی منتشر شده است که مقامات ایمنی پس از گزارش‌هایی مبنی بر جراحات عابران پیاده از سوی این خودروها، بررسی‌هایی از این شرکت به‌عمل آوردند.

خودروی خودران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی: پس از اینکه کالیفرنیا مجوز تست این خودروهای بدون راننده را باطل کرد، کروز پاییز امسال همه خودروهای خود در آمریکا را از شرایط آزمایشی خارج کرد.

کایل وگت، مدیر اجرایی شرکت و دن کان، یکی از بنیانگذاران کروز نیز در هفته‌های اخیر استعفا داده‌اند. کروز تأیید کرد این شرکت با ۲۴درصد کاهش نیرو مواجه بوده است که بیشتر در بخش‌های تجاری و اجرایی مشغول بوده‌اند. در بیانیه کروز آمده است: این تغییرات منعکس‌کننده تصمیم ما برای تمرکز بر برنامه‌های تجاری‌سازی‌ بیشتر با ایمنی بیشتر است.

ماه گذشته، جنرال موتورز اعلام کرد که به‌دلیل اینکه پروژه خودروهای خودران کروز با شکست مواجه شده است و بیش از ۷۰۰میلیون دلار در سه ماهه دوم سال از دست داده است، هزینه‌های این شرکت را کاهش می‌دهد. مجموع زیان‌های جنرال موتورز با ضررهای کروز از سال ۲۰۱۶به بیش از ۸میلیارد دلار رسیده است.

سخنگوی جنرال موتورز گفت: «جنرال موتور از تصمیمات دشوار استخدامی کروز حمایت می‌کند.» درماه اکتبر، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به کروز دستور داد تا خودروهای بدون راننده خود را از جاده‌های این ایالت خارج کند و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها نیز تحقیقاتی را در مورد ناوگان این شرکت اعلام کرد.

این حرکت پس از دو تصادف با عابران پیاده در شب انجام شد. در یکی از حادثه‌ها، خودروی خودران با سرعت ۲.۲۵کیلومتر بر ساعت با شخصی برخورد کرد، درحالی‌که در حادثه دیگر، خودروی بدون راننده، زنی را به‌دلیل برخورد با یک خودروی معمولی، بی‌تعادل بود، هدف قرارداد و زیر گرفت.

بیشتر بخوانید:

در گزارش پلیس آمده است که خودروی بدون راننده به‌شدت ترمز کرد اما نتوانست به موقع متوقف شود. کروز قبلاً گفته بود که رکورد ایمنی این خودروها با عملکرد رانندگان انسانی قابل مقایسه است.

کد خبر 816093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha