شاخص کل بورس تهران در مبادلات امروز با یک صعود پرقدرت امیدها را برای رشد بیشتر تقویت کرد. به نظر می رسد بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی و مشخص شدن اراده جدی سازمان بورس برای تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها، به بورس انرژی تازه داده است.

بورس تهران

به گزارش همشهری، با وجود نزول های هفته گذشته، بورس تهران هفته جاری را با رشد آغاز کرد و این روند رو به رشد امروز هم ادامه یافت به طوری که در دادو ستد های امروز شاخص کل بورس تهران ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۲ میلیون ۲۰۷ هزار واحد رسید.

امروز همچنین ۳۰ میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شد و ارزش معاملات خرد نیز نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۶۳۰۰ میلیارد تومان رسید. این ارقام به معنای آن است که تقاضا برای خرید سهام افزایش یافته و این موضوع می تواند محرکی برای رشد شاخص بورس در زمستان باشد.

به نظر می رسد بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی مبنی بر دریافت نشدن مالیات از هزینه های مرتبط به سرمایه گذاری در سهام و افزایش ارزش سرمایه گذاری ها، عامل مهمی در افزایش تقاضا برای خرید سهام بوده است. ضمن اینکه ظرف دو روز گذشته سازمان بورس نیز با انتشار سومین نامه از همه شرکت های بورس خواست در جریان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مشارکت کنند که نشان می دهد عزم نهاد ناظر بازارسرمایه در این طرح جدی است. این دو موضوع در کنار هم جان تازه ای به بورس داد و برآورد می شود روند رو به رشد دست کم در میان مدت ادامه یابد.

از نظر تکنیکی در صورت عبور شاخص کل از محدوده ۲ میلیون و ۱۵۰ واحد؛ این شاخص می تواند تا محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صعود کند و در صورت عبور از این محدوده شتاب رشد شاخص حتی بیشتر هم خواهد شد و ارقام تازه ای به ثبت خواهد رسید. چنانچه ارزش معاملات خرد در سطوح بالای ۶ هزار میلیارد تومان حفظ شود می توان امیدوار بود که شاخص بورس قله های قبلی را فتح کند.

کد خبر 816776
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حرفشنو IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 1
    هر چند هم صعود کند ضررهای سال 99 جبران نمیشود و قیمت های سهام به قیمت های سال 99 نمیرسد
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    6 1
    همش حرفه گول نخورید سه سال سهامداران قدیمی هنوز در ضرر هستند شاخص سازی مهم نیست پرتفوی سهامداران خرد ملاک هست
  • علیرضا IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    من پرسیدم مدل ۸۸بود دادم ۲۳میلیون گذاشتم بورس اگه پولم ۱۰برابر هم بشه ضرر کرده فعلا که در ضررم
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    3 0
    والله که شرافتم خوب چیزیه!
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    کدام رهاورد؟ شاخص مثبت میشه سهام ها منفی. شاخص منفی میشه سهام ها منفی در منفی تر. این چه مسخرهبازیه