سیستم آفسایدگیری نیمه اتوماتیک که در جام‌جهانی قطر به‌شدت مورد تحسین قرار گرفته بود، در جام‌ملت‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تیم ملی فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، خبر استفاده از سیستم آفسایدگیری نیمه اتوماتیک که در جام‌ ملت‌های آسیا نشان می‌دهد که داوری در این تورنمنت سطح بالایی دارد و VAR کمک شایانی به عادلانه‌تر شدن کیفیت بازی‌ها خواهد کرد. با این حال بازیکنان ایرانی همچنان از عادت اعتراض مداوم به داور مسابقه دست برنداشته‌اند. اگر این روند که حالا دوباره در لیگ برتر اوج گرفته در جام‌ملت‌ها هم دیده شود، تیم ملی ضربه‌های سختی از خودش خواهد خورد.

چطور فراموش کردید؟

قطعا هواداران تیم ملی هنوز شیوه حذف شدن ایران از جام‌ملت‌های۲۰۱۹ را از یاد نبرده‌اند. چطور ممکن است که بعضی از بازیکنان این ماجرا را فراموش کرده باشند؟ ۴سال قبل، فقط به این خاطر از جام‌ملت‌ها حذف شدیم که مهره‌های تیم جریان بازی را برای اعتراض کردن به داور رها کردند. آن شکست باید برای همیشه برخی عادت‌ها را در فوتبال ایران تغییر می‌داد اما پس از ۴سال، شرایط حتی بدتر هم شده است. این عادت می‌تواند تیم ملی را در جام‌ملت‌ها به‌شدت آزار بدهد.

داورانی که شجاع نیستند

داوران فوتبال ایران اساسا خیلی سخت برای اعتراض به بازیکنان کارت زرد می‌دهند. این مماشات همیشگی و این مدارای بی‌دلیل، در رقابت‌های مهم در نهایت به ضرر این بازیکنان خواهد بود چرا که در رقابت‌های بین‌المللی هیچ داوری تعارف ندارد و با نخستین اعتراض به بازیکن اخطار می‌دهد. بازیکنان فوتبال ایران در چنین سیستمی رشد می‌کنند و ۹۰دقیقه دست به اعتراض می‌زنند اما در رقابت‌های ملی خیلی زود اخطار می‌گیرند و مجبور می‌شوند در جریان بازی دائما دست به عصا باشند.

هر کسی بیشتر اعتراض کند برنده نیست!

در فوتبال ایران این باور غلط جا افتاده که اگر بیشتر اعتراض کنی، شانس بیشتری هم برای بردن خواهی داشت. در تیم ملی اما امیرقلعه‌نویی باید این تذکر جدی را به بازیکنان بدهد که اعتراض، فقط جو تیم را به هم می‌ریزد و شرایط را سخت‌تر می‌کند. بدون اصلاح این عادت قدیمی، نباید به رویای قهرمانی در آسیا دل ببندیم.

کد خبر 817265
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha