طرح احداث حریم هنری تئاتر شهر امروز به حضور مسئولان شهری و فرهنگی کشور و جمعی از بازیگران کلید خورد. ایرج راد، بازیگر تئاتر و تلویزیون در این مراسم گفت: تئاتر شهر در معرض آسیب‌های جدی بود و خوشحالیم که حالا برای آن حریم ساخته می‌شود.

تئاتر شهر

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، در آیین آغازین احداث حریم تئاتر شهر چهره‌های هنری نظیر آتش تقی‌پور، مجید قناد ،رضا فیاضی و رضا بنفشه‌خواه حضور یافته‌اند. این مراسم تا دقایقی دیگر در سالن مشاهیر تئاتر شهر آغاز می‌شود.

این طرح قرار است با حفظ معیارهای هنری، جاذبه های این‌مجموعه فرهنگی تهران را بهبود بخشد و آلودگی‌های موجود را از چهره این‌ موزه زنده هنر شهر بزداید. ۵۱سال از ساخت این مجوعه هنری می‌گذرد و طی دهه‌های اخیر این مجموعه با آسیب‌های اجتماعی فرهنگی بسیاری روبرو بوده و مدت زیادی به حال خود رها شده بود. طرحی که امروز کلنگ زده شد قرار است با ایجاد المان‌ها هنری چهره این المان تهران را زیباتر کند.

۱۷۰۵روز گذشت

سه‌شنبه سوم اردیبهشت ۱۳۹۸ بود که مدیر وقت مجموعه تئاتر شهر وعده بهسازی حریم تئاتر شهر را داد ولی این وعده ۱۷۰۵روز زمین ماند اما امروز طرح مذکور کلنگ زده شد.

تصمیم تازه برای قلب تپنده تئاتر تهران

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین آغازین ساخت حریم هنری مجموعه تئاتر شهر گفت: از همان ابتدای کار دولت با درخواست حریم برای تئاتر شهر مواجه شدم. البته سال ۶۸ حریم قبلی برداشته شد و مباحث میراثی وجود داشت. با آقایان ضرغامی و زاکانی صبحت کردیم. دغدغه این است که طراحی متناسب با محل باشد.

او افزود: تمام تاکیدم این است که با نظر خود هنرمندان کار صورت گیرد. امروز خوشحالم کار به انجام رسیده است. مجموعه در اختیار مردم و هنرمندان است. تئاتر شهر قلب تپینده تئاتر ایران و تهران است. طرح بهسازی داخلی هم آماده است. به زودی بزرگترین مجموعه هنری تهران را آغاز خواهیم کرد تا خانه‌ای برای همه جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی باشد. جزئیاتش به زودی رسانه‌ای می‌شود. امیدوارم دغدغه‌های اصحاب هنر به حداقل برسد.

ماکت تغییرات اطراف تئاتر شهر را ببینید | وزیر ارشاد: هنرمندان درخواست ساخت حریم داشتند | ایرج راد: ساختمان آسیب دیده بود

به گفته وزیر امسال سال رونق برای فرهنگ و هنر بود. دولت و شخص رییس جمهور وضعیت اقتصاد فرهنگ را دنبال می‌کنند. امیدواریم گام‌های استوار برای این بخش کشور برداریم.

حضور چهره‌های هنری

مراسم احداث حریم هنری تئاتر شهر امروز در سالن مشاهیر با حضور چهره‌های هنری برگزار شد. ایرج راد، داریوش ارجمند، رضا فیاضی، رضا بنفشه‌خواه، آتش تقی‌پور و جمعی از چهره‌های تئاتری در این مراسم حاضر شدند. داریوش ارجمند هنرمند شاخص کشور در این مراسم گفت: خوشحالم که تئاتر شهر قرار است اینگونه حمایت و حفاظت شود. امیدوارم در دوره جدید این بنای بسیار زیبا حفظ شود. از بانویی که این طرح ها را داده تشکر می‌کنم. طرح او برآمده از هنری است که مجموعه در دل دارد. از آقای وزیر هم تشکر می‌کنم که در موضوع تئاتر شهر توجه ویژه داشتند. هنرمند مردم را باید جذب کند و این راه ارتقای کشور است.

پایانی بر سالهای پر آسیب

ایرج راد هنرمند تئاتری کشور در این مراسم گفت: تئاتر شهر برای همه یک محل ویژه و ارزشمندی است. سال ۴۶ کلنگ این ساختمان زده شد و در سال ۵۱ این بنا به اتمام رسید. ابتدا این بنا برای ارکستر ملی بود و بعدها به وزارت فرهنگ رسید. مدتها احساس می‌کردیم لطماتی به این بنا و مجموعه وارد می‌شود. حتی قرار بود پهنه رودکی ساخته شود که از تالار وحدت تا تئاتر شهر باشد ولی به انجام نرسید. بعدها مترو هم مزید بر علت شد که نگرانی از تخریب بنا را زیاد کرد. اما محل عبور خط تغییر کرد. روزی حتی بر اثر گودبرداری بخشی از سالن قشقایی ترک خورد و با پیگیری زیاد توانستیم آنرا را حفظ کنیم. در کنار همه این تهدیدها تلاش کردیم حریم تئاتر شهر درخور فرهنگ کشور باشد. به ساختمان لطمه وارد نشود و ایمنی برای تئاتری‌ها برقرار شود. امروز خوشحالم که قرار است این مهم در شکل حریم ساخته می‌شود و از زحمتکشان تشکر می‌کنم.

تغییرات جدید در چهارراه ولیعصر تهران | تئاتر شهر محصور می شود؟

کد خبر 817975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha