چین قرار است قوانین جدیدی را برای محدود کردن پول و زمانی که مردم صرف بازی‌های ویدئویی می‌کنند، وضع کند. هدف از این قانون جدید، محدود کردن خریدهای درون بازی و جلوگیری از رفتار وسواسی در بازی است.

گیمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی سی: پیش‌نویس قانون جدید چینی‌ها، ضربه‌ای به بزرگ‌ترین بازار بازی‌های آنلاین جهان است. این خبر باعث شده سهام غول‌های فناوری سقوط کند و ده‌ها میلیارد دلار از ارزش آنها کم شود. چنین محدودیت‌های برنامه‌ریزی شده‌ای می‌تواند ممنوعیت محتوای بازی آنلاین ممنوعه را که وحدت ملی را به خطر می‌اندازد و به اعتبار و منافع ملی آسیب می‌زند، تکرار ‌کند.

پکن نخستین‌بار در سال ۲۰۲۱ علیه بازی‌های ویدئویی گام برداشت و حکم داد که گیمرهای آنلاین زیر ۱۸ سال فقط اجازه دارند یک ساعت در روزهای جمعه و تعطیلات بازی کنند. اما آخرین قوانینی که پیش‌نویس شده است پا را از این محدودیت‌ها فراتر می‌گذارد.

اداره ملی مطبوعات چین گفته است که بازی‌های آنلاین نباید پاداش‌هایی ارائه دهند که افراد را به بازی و خرج بیش از حد ازجمله پاداش‌هایی برای ورود روزانه و تکمیل حساب‌ها با وجوه اضافی تشویق کنند. ایوان سو، تحلیلگر مورنینگ استار گفت: «حذف این مشوق‌ها احتمالاً باعث کاهش کاربران فعال روزانه و درآمد درون‌برنامه‌ای می‌شود و در نهایت می‌تواند بازی‌سازان را مجبور کند تا به‌طور اساسی در طراحی بازی و استراتژی‌های کسب درآمد خود تجدید نظر کنند.» در ادامه روند محدودیت‌ها قرار است پنجره‌های پاپ‌آپ به کاربران درباره رفتار غیرمنطقی حین بازی هشدار دهند.

بیشتر بخوانید:

چین بزرگ‌ترین بازار بازی جهان را در اختیار دارد و Tencent از نظر درآمد رهبر جهانی در این بخش است. این شرکت بر بازار آسیا تسلط دارد و در استودیوهای بازی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده است. اما پس از اعلام وضع قوانین جدی، قیمت سهام تنسنت ۱۲.۴درصد کاهش یافت. ویگو ژانگ، معاون شرکت تنسنت گفت که این شرکت به‌شدت هر الزام قانونی جدید را اجرا خواهد کرد.

کد خبر 818106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha