بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، تقدیمی هیات دولت به مجلس شورای اسلامی، صاحبان انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سه میلیارد تومان باشد، موظف به پرداخت مالیات شدند.

واردات خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس بند «د» تبصره ۵ لایحه بودجه سال ١۴٠٣ که به تصویب نمایندگان مجلس رسید، در سال آینده، صاحبان انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سه میلیارد تومان باشد، به میزان مازاد بر مبلغ مذکور، مشمول پرداخت مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد خواهند بود.

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، تقدیمی هیات دولت به مجلس شورای اسلامی، خودروهای سواری و وانت‌های دوکابین اشخاص (حقیقی و حقوقیِ غیردولتی) که ارزشی بالغ بر سه میلیارد تومان داشته باشند، سال آینده، نسبت به مازاد این مبلغ، سالانه مشمول مالیات به نرخ یک درصد خواهند بود.

با توجه به اینکه این موضوع به تصویب نمایندگان مجلس رسید؛ در سال ١۴٠٣ خودروهای با ارزش بالغ بر سه میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات خواهند بود.

بر اساس بند «د» تبصره ۵ لایحه بودجه سال ١۴٠٣ که به موضوع عوارض و مالیات بخش‌های مختلف باز مرتبط است، انواع خودروی سواری و وانت دو کابین (اتاق) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقیِ غیر دولتی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از ۳۰ میلیارد ریال ( ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۳۰) است، نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) خواهند بود.

طبق این مصوبه، مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند از لایحه، قیمت روز خودرو تعیین شده که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین خواهد شد؛ سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو متقضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور که می‌بایست تا پایان خرداد ماه به صورت برخط به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شود، به اطلاع اشخاص مشمول رسانده و ارائه کند.

در بخش «ذ» این تبصره، میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد (موضوع ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۱۳۸۰) به مبلغ ۵۷ میلیون تومان و میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مالیات بر درآمد مشاغل به میزان ۷۵ میلیون تومان تعیین خواهد ‌شد.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند.

کد خبر 818958
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • US ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    14 4
    فکر نکنم با این مالیات ها‌ اقتصاد کشور بهبود یابد
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    11 4
    ۱- تورم چهل درصدی ۲- مالیات بر ارزش افزوده ۳- افزایش چند ده درصدی مالیات در سال ۱۴۰۳ ۴- حقوق ناچیز ۵- اجاره خانه بالا حالا باید مالیات ماشینی را که سال ۹۷ خونه ام را فروختم و اون را به قیمت ۴۰۰ میلیون خریدم و الان تو اروپا با نرخ آزاد پنج میلیارد ولی تو ایران هشت میلیارد قیمت داره را باید بدم؟! نتیجه جراحی اقتصادی این شد؟
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    5 1
    تمامی خودروهای دوچرخ هم باید مالیات پرداخت کنند دولت در لایحه بودجه اش فراموش کرده از طرفی لایحه بودجه سال بعد هم از تاریخ دی ماه همین سال اجرایی شده
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    6 1
    انقدر رو همه چی مالیات میگیرن به عناوین مختلف هم خود ما گیج شدیم و کارمندای مالیات، من که تمام شغل هامو دادم جمع میکنم از ترس مالیات ، کار نکنیم بهتره با این قوانین مالیات
  • ،مهدی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    4 0
    مالیات برای اداره کشور یا نیابتیهایی که حقوق سرسام آورمیگیرند مالیات برای حقوق سالمندانی که بیمه نیستن ودرمان رایگان شما چه چیزی برای ملت بیچاره درست کردید که دردولت مالیات روده برابر کردید من ۷۰سالمه شغلم آزادبوده چه امکاناتی برای امثال من فراهم کردیدکارکردن رفاه مردم هنر میخادکه شما کم سوادهای افراطی ندارید چرا ...
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    3 2
    مالیات بایستی نسبت به سطح رفاه جامعه، که جزو وظایف دولت هست تعیین بشه. آیا گرفتن مالیات از مردمی که شبانه روز، درگیر تورم، فقر و هزارو یک مشکل شغلی، معیشتی و... هستند منطقی و عادلانه ست؟؟! آیا دولت به وظایفی که در قبال مرم دارد کاملا عمل میکند که از جامعه انتظارات بی چون و چرا دارد؟
  • NL ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    8 0
    دولت که از همه چیز می خواهد مالیات بگیرد، چرا بنگاههای بزرگ اقتصادی معاف از پرداخت مالیات هستند، مثل : آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام و.....
  • آزاد IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    3 1
    یه مشت نخبه خودی جمع کردن تو یه اتاق فکر وفقط دارن فکر میکنن چطور پوست مردم رو بکنن تازه این مالیات اول انقلاب حرام اعلام شده بود؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 0
    ببین، اونی که بخواد دورتون بزنه، می زنه و مالیات نمیده، تاوانش رو هم ملت بدبخت و بیچاره ی ایران باید پس بدن
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 0
    برای نفس کشیدنمون مالیات نمیگیرین ؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    منه مستاجر چرا باید مالیات بر اجاره بدم کجای دنیا اینجوریه اخه