مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

زنان هم مثل بقیه گروه‌های جامعه ترجیح می‌دهند با آگاهی از شرایط و امکانات مراکز خرید، راهی بازارها شوند تا با دست پر به خانه برگردند و از خریدشان راضی باشند. در این گزارش بعضی از راسته‌های مخصوص لباس‌ها و کالاهای زنانه و راه دسترسی به آنها را مرور کرده‌ایم.

راسته هاي زنانه بازار

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: خرید کردن و گشت وگذار در مراکز خرید، یکی از تفریحات محبوب در همه جای دنیاست. اما روی دیگر این سکه، پیدا کردن بهترین کالاها در کمترین زمان با مناسب‌ترین قیمت‌هاست.بازار بزرگ تهران که هر روز میزبان هزاران خریدار است، گذرها، تیمچه‌ها و راسته‌های متنوعی دارد که بعضی از آنها به‌طور مشخص، کالاهای مورد نیاز زنان را می‌فروشند. از کیف و کفش گرفته تا انواع پوشاک و لوازم بهداشتی و آرایشی. بنابراین امکان ندارد سری به قلب تپنده اقتصاد پایتخت بزنید و دست خالی به خانه برگردید.

نام راسته: کوچه مروی

راه دسترسی: میدان امام خمینی(ره)، خیابان ناصرخسرو

کالاها: محصولات بهداشتی و آرایشی

روزهای فعالیت: روزهای عادی 8 تا 19. جمعه‌ها 9 تا 16

معرفی: برای خرید لوازم آرایشی کوچه مروی معروف‌ترین بخش بازار است. در کوچه مروی می‌توان انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و وسایل برقی آرایشی را با معروف‌ترین برندهای غیرایرانی و ایرانی خریداری کرد

خرید و گردش همزمان

کوچه مروی حدود 350متر طول دارد و ناصر خسرو را به خیابان پامنار متصل می‌کند. در این کوچه علاوه بر خرید می‌توان در گذر تاریخی هم گشتی زد؛ چون دارای معماری بی‌نظیری است. در واقع تماشای ستون‌های هماهنگ و یکدست، آجرهای خوش‌رنگ، کاشیکاری‌هایی به رنگ آبی می‌تواند خرید را به گردشی دلچسب تبدیل کند.

یک تیر و دونشان

هرچند شهرت این کوچه به عرضه محصولات بهداشتی و آرایشی است، اما کوچه مروی علاوه بر مغازه‌ها و گذرها، پاساژهایی نیز در دل خود دارد که به فروش انواع خوراکی‌های خارجی و ایرانی، پوشاک، کفش، شوینده ایرانی و خارجی، اسباب‌بازی، عطر و ادکلن، لوازم خیاطی، آویزهای کریستالی لوستر و آباژور، لاله‌های کریستالی و قهوه مشغول هستند. در خود بازار هم می‌توان لوازم آرایشی را در پاساژ شمس و صدف با قیمت‌های مناسبی خریداری کرد. افرادی هم که هم به دنبال بهترین عطر و ادکلن هستند، بازار مسجد جامع این محصولات را با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند.

نام راسته: کوچه هفت‌تن

راه دسترسی: چهارسوق بزرگ، ضلع شرقی راسته بازار مسگرها

کالاها: مانتو و روپوش زنانه

روزهای فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸:۳۰ تا 17 پنجشنبه تا ساعت ۱۴ باز و جمعه‌ها تعطیل است.

معرفی: یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید مانتو در بازار تهران کوچه هفت‌تن است که در آن انواع مانتوهای زنانه با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود.

تنوع در بازار مانتوی زنانه

در بازار تهران همه مدل مانتو از اسپرت و دانشجویی گرفته شده تا مجلسی و رسمی را می‌توان یافت. قیمت‌ها در راسته کوچه هفت‌تن نسبت به مراکز فروش دیگر مناسب‌تر است؛ چرا که تقریبا همه فروشندگان، خودشان تولیدکننده هستند. کوچه هفت‌تن به‌دلیل تنوع و قیمت مناسب مانتو یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید مانتوی بازار تهران است.

خرید از تولیدکنندگان

در کوچه هفت‌تن می‌توان مانتوهای زنانه با انواع پارچه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌ها پیدا کرد و از مانتوهای ساده و بدون تزیین گرفته تا مانتوهای طرح‌دار و پرزرق و برق در این راسته به فروش می‌رسد. همچنین قیمت مانتوها در این راسته از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است. با شروع فصل سرما خیلی از فروشگاه‌های این راسته، انواع پالتو و بارانی را هم به محصولات خود اضافه می‌کنند. فروش عمده کالاها باعث شده خیلی از بوتیک‌داران برای خرید جدیدترین تولیدات به این راسته سر بزنند.

نام راسته: بازار جعفری

راه دسترسی: بازار تهران، خیابان اعتضاد، بازار جعفری

کالاها: شال و روسری

روزهای فعالیت: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ تا 14

معرفی: بازار جعفری یکی از مقاصد محبوب بانوانی است که به‌دنبال خرید شال و روسری‌های شیک با قیمت مناسب هستند.

شال و روسری برای شیک‌پوشان

در این بازار، می‌توان انواع روسری‌های شیک و مجلسی را پیدا کرد که با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شوند. بانوان می‌توانند در اینجا از تنوع و طراحی‌های خاص روسری‌ها بهره ببرند و با قیمتی بسیار مناسب خرید خود را انجام دهند. علاوه بر روسری، در بازار جعفری می‌توان بسیاری از لباس‌های مخصوص بانوان را نیز پیدا کرد. محصولاتی نظیر دستکش، کلاه و سایر لوازم تزیینی نیز در این قسمت از بازار عرضه می‌شود.

تنوع در خرید

با تنوع طرح‌ها و انواع موجود در بازار جعفری، بانوان می‌توانند لباس‌ها و لوازم تزیینی متناسب با سلیقه خود را انتخاب و با خیال راحت خرید کنند. موقعیت جغرافیایی این راسته بسیار مناسب است؛ چون در نزدیکی مراکز مهمی قرار دارد. ازجمله مراکزی که در نزدیکی پاساژ جعفری قرار دارند، می‌توان به پاساژ روحی اشاره کرد. ورودی جنوبی ایستگاه متروی 15خرداد هم در نزدیکی این پاساژ قرار دارد.

راسته های خرید زنانه با چاشنی تفریح را بشناسیم

نام راسته: مشیر خلوت

راه دسترسی: خیابان پانزده خرداد، بازار بزازها، بازار چهارسوق بزرگ، سرای مشیرخلوت

کالاها: کیف و چمدان، لوازم خرازی و تزیینی

زمان فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 تا 18 و پنجشنبه‌ها ساعت 9 تا 15. روزهای جمعه تعطیل

معرفی: سال‌هاست راسته سرای مشیر خلوت، بورس خرید چند نوع محصول مشخص است؛ لوازم تزیینی عقد و عروسی در طبقه بالا و کیف زنانه و چمدان در طبقه پایین.

بورس کوله و کیف

این سرا با بنایی قدیمی، در 3طبقه مجزا گسترش داده شده ‌است. قیمت‌های سرای مشیر خلوت بسیار مناسب است. فروشندگان این سرا اجناس خود را مستقیما از تولیدی خودشان به مغازه می‌آورند و به همین علت آنها را با قیمت‌های اقتصادی به فروش می‌رسانند. طبقه پایین این بازار هم اصلی‌ترین بورس کیف، کوله و چمدان در تهران است که بانوان می‌توانند هر چه را که می خواهند در طرح‌ها و شکل‌های مختلف پیدا کنند.

خرید برای تزیینی‌ها

به‌ جز کیف و کوله، خانه مهره‌های چوبی هم در این سرا قرار دارد. بنابراین آن دسته از بانوانی که از مهره‌های رنگی برای تزیین لباس و شال و روسری و حتی کیف استفاده می‌کنند می توانند یک تیر و دو نشان بزنند. البته نوعی از سنگ‌های پلاستیکی هم در اینجا به‌صورت عمده به فروش می‌رسد که دوستداران دستبند و گردنبند می‌توانند هرچه که نیاز دارند را پیدا کنند.

نام مقصد: مرکز خرید پوشاک اسلامی گل یاس

نشانی: بزرگراه شهید همت غرب، ابتدای بلوار کوهک

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه چیتگر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: بلوار کوهک

امکانات: رستوران، کافی‌شاپ

پارکینگ: در محوطه باز دارد

ساعت فعالیت: 10 تا 22

معرفی: مرکز خرید گل یاس تمرکز خود را روی فروش محصولات مربوط به حجاب قرار داده و محل خوبی برای خرید چنین لباس‌هایی است.

پاسخ به یک نیاز مهم

افرادی که به‌دنبال خرید ملزومات حجاب هستند، همیشه دغدغه پیدا کردن جنس مناسب و با کیفیت را دارند. اگر سری به بازار بزنید متوجه می‌شوید که اجناس موجود نه ‌تنها کیفیت خوبی ندارند، بلکه قادر به برطرف کردن نیازهای بانوان ایرانی نیستند. مرکز خرید گل یاس ازجمله مراکزی است که تلاش می‌کند تا با ارائه محصولات متنوع و باکیفیت، نیاز طیف وسیعی از خریداران را برطرف کند. این مجتمع بزرگ‌ترین مرکز خرید پوشاک ایرانی و است. بیشتر واحدهای تجاری این مجتمع دارای لوح ساخت ایران از بنیاد ملی مد و لباس هستند. خریدارانی که به این مرکز خرید سر زده‌اند، ویژگی‌هایی همچون قیمت مناسب، تنوع بالای محصولات و برطرف کردن نیاز افراد مختلف را برای آن بیان کرده‌اند. فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی هم در طبقه زیرهمکف این مرکز فعال است.

پوشاک اسلامی در 4طبقه

این مرکز تجاری در 4طبقه طراحی و ساخته شده است. اگر سری به طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم این مرکز بزنید با پوشاک‌ ایرانی و اسلامی متنوعی روبه‌رو خواهید شد. شما می‌توانید انواع مختلفی از پوشاک اسلامی را از این مرکز تهیه و براساس نیازتان اقدام به خرید کنید. به‌عنوان مثال، اگر به‌دنبال چادرهای ملی هستید یا به‌دنبال چادر نماز زیبا و جذاب می‌گردید، کافی است سری به این مرکز بزنید و از طرح‌های متنوعی که در اختیارتان قرار می‌گیرد شگفت زده شوید. چادر تنها چیزی نیست که در این مجتمع تجاری به فروش می‌رسد. روسری، مقنعه، ساق دست و آستین، پوشاک مجلسی، پوشاک بچه‌گانه، اسپرت، انواع لباس مردانه و بلوز و شلوار ازجمله محصولات متنوعی است که در این مرکز می‌توانید ببینید و از خریدشان لذت ببرید. حدود 100فروشگاه در این مغازه فعالیت می‌کنند.

کد خبر 822092
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha