گروه اجتماعی: کارشناس کمیته داوری تخصصی خبر گفت: آثار ارسالی در گرایش خبر به جشنواره مطبوعات، ‌فاصله زیادی با استانداردهای بین‌المللی دارد.

محمدتقی روغنی‌ها ضمن اعلام این مطلب گفت: با توجه به تولیدات خبرگزاریها و مطبوعات در سال گذشته آثار ارسالی به جشنواره امسال از سطح کیفی بالایی برخوردار نبوده است.وی افزود: در حالی که رشد نشریات محلی در این گرایش نسبت به مطبوعات سراسری و خبرگزاریها بهتر بود، به طوری که می‌توان فعالی خبرنگاران با استعداد در نشریات محلی را حس کرد.

روغنی‌ها به شرکت نکردن بسیاری از مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: ‌اکثر اخبار ارسالی از لحاظ تنظیم خبر، انتخاب تیتر و لید و نحوه نگارش متن فاقد جذابیت بود.وی گفت: کمیته خبر برای داوری آثار 10 پارامتر در نظر گرفت، ‌اما اکثر خبرها فاقد کلیه این پارامترها بودند.

تیترهای ارسالی جشنواره انتظارات داوران را برآورده نکرد

دبیر کمیته داوری تخصصی تیتر نیز گفت: آثار ارسالی در گرایش تیتر در حد انتظار نبود به طوری که هیات داوران پس از بررسی‌های انجام شده برگزیده اول را معرفی نکرد.

مجید رضائیان همچنین گفت: کیفیت تیترها در جشنواره امسال نسبت به سال گذشته رشد نداشته به نحوی که جذابیت، کشمکش و درگیر کردن مخاطب در آثار ارسالی بسیار اندک بود.رضائیان با بیان اینکه اکثر تیترهای ارسالی به صورت عبارت یا نقل قول مستقیم بود، تصریح کرد: هر میزان  تیتر به صورت غیرمستقیم بیان شود از سطح کیفی بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.

کد خبر 8224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز